Tackar!
Det e ju mycket som kam gå fel.... hu, vågar inte ens tänka på det.
 
Jo, men kom ihåg är grunden bra, är det väldigt lite som kan gå fel.
Det sa till oss Vdn på företaget där vi köpte huspaketet.

Lycka till!
 
Idag kom betongkillarna för att göra plattan.
Jag frågade vad är det för betongkvalitet de tänkte använda och lite andra frågor, här kommer svaret.

Med dagens förhållande ska de lägga betong K35SO uppvärmd till 25 grader.

Jag frågade vad K35SO betyder: Mindre vatten, mera betong som är finare än vanlig för att den ska absorbera vattnet bättre.

Nästa fråga (mitt bekymmer) när kan jag lägga på betongväggarna?
Svar: om några dagar går det bra. Det beror på att grunden är gjord med färdiga balkar och extra kantarmerad. Så, vi har 10 dagar kvar tills väggarna kommer, nu kan jag lugna ner mig ;D

Dom började kl 8,30 på morgonen, kl 9 var de nästan klara.
De sa att redan vid lunchtid kunde de komma tillbaka för att börja att slipa ytan. Redan på några timmar har plattan hunnit torka så mycket att de kan gå på den och slipa.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.