Istället för att behandla och sedan lacka svart blankt så funderar jag på att låta grindstolpar och grindar få rostfärg istället. Sedan behandla med kokt linolja med något års mellanrum.
Rostar det sönder eller håller det i en massa år ändå?
Tänker mig något i denna stil fast både grindar och stolpar i stål
Rostar det sönder eller håller det i en massa år ändå?
Tänker mig något i denna stil fast både grindar och stolpar i stål
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "kokt linolja"
Linolja kokt Ottosson
Skydda ytor mot vatten m.m.
125 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Men efter några år så blir det brun och blankt och färgar inte av sig.
( mina gamla harvar och plogar har då blivit så)
Protte
( mina gamla harvar och plogar har då blivit så)
Protte
Hur ser priser och tillgång på rör och annat ut i cortenstål?myrstack skrev:
Svindyrt och mindre att välja på eller finns det mesta tro. Kommer behöva plattjärn 4mm gods eller så, 15mm rör och kanske fyrkantsjärn 30-40mm.
Lånat baraD09 skrev:
Rost, sett ur annat perspektiv.
Tänk på att bortsett från "fina" arkitekter, så anser många, att något som är rostigt visar på bristande undehåll. Det sänder signalen att objektet är misskött, antingen på grund av att ägaren inte vet hur man gör, eller har slutat att bry sig....
Tänk på att bortsett från "fina" arkitekter, så anser många, att något som är rostigt visar på bristande undehåll. Det sänder signalen att objektet är misskött, antingen på grund av att ägaren inte vet hur man gör, eller har slutat att bry sig....
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jag ser det mera som underhållsfritt........
Protte
Protte
Medlem
· Blekinge
· 12 277 inlägg
Ytrost är ju en sak. Men där rören går i marken finns risk för genomrost, speciellt om grannhunden brukar pissa på det.
Bra input. Men jag är inte den som bryr mig så värst om andras åsikt om vad som är snyggt hemma hos mig. Där har jag rätten att bestämma som tur ärCujo skrev:
Har gjutna betongfundament i marken redan så jag kommer upp och bort en bit från jorden.Thomas_Blekinge skrev:
Inga hundar som kommer pissa på dessa då jag inte har grannar.
Men det kanske är korkat att lägga ner en massa svetsjobb och så är grindarna slut om 15-20år?
Då kanske det är lika bra att behandla allt och sedan få svartlackat.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden