4 681 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
bygga fritidshus för året-runt-boende
Vi bor i ett litet torp på landet. Nuvarande hus är på 70 kvm, och är i mycket dåligt skick.
Vi är sugna på att riva och bygga nytt..men alla hus är ju så stora...
Nu har vi hittat ett smålandshus på 100 kvm, Väråsvillans "Fagerhult". Har någon
erfarenhet av detta scenario??? Är det ekonomiskt försvarbart att bygga så litet??
Huset kostar 1,4 mkr.:eek::eek::eek:
Vi är sugna på att riva och bygga nytt..men alla hus är ju så stora...
Nu har vi hittat ett smålandshus på 100 kvm, Väråsvillans "Fagerhult". Har någon
erfarenhet av detta scenario??? Är det ekonomiskt försvarbart att bygga så litet??
Huset kostar 1,4 mkr.:eek::eek::eek:
Det enda är väl att känna efter vad man behöver, att bygga för sina behov, både nutida och framtida, se annars möjligheterna med att eventuellt bygga ett hus med oinredd övervåning så chansen finns till mer utrymme om så behövs. Ekonomiskt försvarbart? Tja, det är subjektivt beroende på vad man tycker är lagom, men läget, i vilken kommun man bygger, efterfrågan om man skulle sälja mm.... Vi bygger huset vi drömt om och, ja det kostar en hel del tid och pengar, men vi anser att det är värt det.
Tja....mitt absoluta drömhus är det ju inte..men man måste rätta mun
efter magsäcken och konstatera att vi inte har råd med hur dyrt hus som helst.
Vi har ju redan lån på fastigheten. Sedan har vi ju dyra hobbies hästar resp. jakt..
Jag VÅGAR inte skuldsätta mig för mycket.
efter magsäcken och konstatera att vi inte har råd med hur dyrt hus som helst.
Vi har ju redan lån på fastigheten. Sedan har vi ju dyra hobbies hästar resp. jakt..
Jag VÅGAR inte skuldsätta mig för mycket.
Klicka här för att svara