2 397 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Bygga en till våning
Vi tittar just nu på ett hus där detaljplanen tillåter en till våning plus vind.
Huset är 110kvm stort pch vi skulle i så fall bygga en våning på 110kvm till, då med 3 sovrum och ett till badrum.
Vi planerar inte att ta in målare och golvläggare till sovrummen, det gör vi själva. Samma med lister osv. Vi planerar inte heller att använda jättedyra material. Inga "specialbeställningar" så att säga.
Jag vet att det finns verktyg för att räkna ut, men jag får det till 3miljoner i typ alla kalkyler som finns att ta hjälp av (då man inte kan lägga in att göra mycket själv.).
Finns det någon här som har gjort något liknande till en billigare peng?
Huset är 110kvm stort pch vi skulle i så fall bygga en våning på 110kvm till, då med 3 sovrum och ett till badrum.
Vi planerar inte att ta in målare och golvläggare till sovrummen, det gör vi själva. Samma med lister osv. Vi planerar inte heller att använda jättedyra material. Inga "specialbeställningar" så att säga.
Jag vet att det finns verktyg för att räkna ut, men jag får det till 3miljoner i typ alla kalkyler som finns att ta hjälp av (då man inte kan lägga in att göra mycket själv.).
Finns det någon här som har gjort något liknande till en billigare peng?
Hoppar in här och frågar hur man kontrollerar detta? Vi har precis köpt hus och vill gärna, så småningom, bygga till en våning (många år fram i tiden, då annat behöver fixas först).Larsa skrev:
Hej och välkommen till forumet PaulaBE!P PaulaBE skrev:
Jag rekomenderar att du lyssnar med ÅtvidabergsTakvåningar, de är proffs på taklyft och kan säkert ge dig råd och hjälp.
Klicka här för att svara