1 908 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Bygga elkassett.
Hej.
har beställt en 6kw elpatron med inbyggd termostat och överhettningsskydd.
tänkte bygga pannan själv eftersom dom var rätt dyra att köpa.
kommer att göra den i rostfritt ca 500x160x160
det jag började fundera är om det funkar att bara ha tur och retur på ovan och undersida eller måste jag ha typ en labyrint så vattnet intr bara åker raka vägen ut ?
är till ett slutet golvvärme system detta ska vara tillfälligt tills jag kommit på en temporär lösning då jag inte vet vad jag vill satsa på.
har beställt en 6kw elpatron med inbyggd termostat och överhettningsskydd.
tänkte bygga pannan själv eftersom dom var rätt dyra att köpa.
kommer att göra den i rostfritt ca 500x160x160
det jag började fundera är om det funkar att bara ha tur och retur på ovan och undersida eller måste jag ha typ en labyrint så vattnet intr bara åker raka vägen ut ?
är till ett slutet golvvärme system detta ska vara tillfälligt tills jag kommit på en temporär lösning då jag inte vet vad jag vill satsa på.
En begagnad elpanna kanske kan vara nåt
https://www.blocket.se/landskrona/Elpanna_71189672.htm?ca=23_4&w=2
https://www.blocket.se/landskrona/Elpanna_71189672.htm?ca=23_4&w=2
Okej jo tänkte också att det kanske inte får strömma rakt igenom ,
Har racklat med en begagnad elkassett som spökar lite här och var i termostat och överhettningsskydd , omöjligt att hitta delar till så är inte jätte sugen att prova köpa en till begagnad ..
Har racklat med en begagnad elkassett som spökar lite här och var i termostat och överhettningsskydd , omöjligt att hitta delar till så är inte jätte sugen att prova köpa en till begagnad ..
Klicka här för att svara