Tjenare. har lånat en hemmabyggd vedkap/klyv 2 år nu. Fast jag börjar bli sugen på att ha en egen. Men är det någon som vet var man kan hitta vettiga ritningar till något sådant. Visst kan jag nog ta ut en ritning genom bilder på maskinen jag lånat. Fast lättast blir nog en riktig ritning med mått och så.