Den här frågan kan nog passa in varsom helst men jag lägger den här och tar den nya vändningar får moderator med fördel placera den rätt.

Jag planerar att göra om ett rum (som idag ej är badrum) till en toalett med badkar och ev kanske en duschmöjlighet. Vet ej hur mycket som kommer få plats just nu. Frågan är dock hur jag ska göra med avlopp. Rakt under detta rum på övervåningen ligger en tvättstuga och pannrum. Där är det betonggolv med golvbrunnar (gamla gjutjärns manicker).

Jag tror inte det är ett jätteproblem att ta upp ett hål i golvet på övervåningen och låta rör med lämpligt dim (4"??) gå ner längs en av väggarna nedanför. Problemet är att ansluta detta "nya" avlopp till det gamla för vidare utförsel till avloppstanken. Är inte dösugen på att bli tvungen att bila upp betonggolvet och "leta fram" rören där. Har ingen aning var de går nämligen. Däremot finns det en avluftning från avloppstammarna som går upp till nämnda över rum, kan man gå på vid sidan av den nere i golvet på bottenvåningen (borde vara lättare att hitta nått att skarva med då)?

/Hilife

Borde funka bra. Antar att det är 110 rör. Du kapar röret och sätter in ett grenrör 45 grader. Sedan finns det skjutmuffar som underlättar monteringen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.