Hej

Behöver rå/idéer tack

Jag en bastu i källare. Utanför bastun är det en dusch enbart. Dusch yta är ca 100 cm x 200 cm.

Kommer inte använda bastun och därför vill omvandla dusch yta till ett litet badrum.

1. Är det möjligt att bygga ett nytt badrum på yta 1x2 m ?
2. Ungefärlig kostnad ?

• Skiss över källare med planlösning för bastu och dusch, markerad yta 1x2 m för omvandling till badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
L latif.safi07 skrev:
Hej

Behöver rå/idéer tack
Oj, vilket trevligt projekt.

Hej och välkommen till forumet på byggahus.se @latif.safi07 👍👍

Men det är alldeles för många parametrar för att få detta korrekt.
Hur långt är ett snöre? 🤔🤔

Ska det vara italiensk marmor i hela utrymmet?
Eller billigast kakel från närmsta bygglada?

Dold installation för rören eller synlig installation?
Yttervägg eller innervägg?

Så många frågor, så många valmöjöigheter...

• Gilla
latif.safi07
  • Laddar…
När du säger badrum menar du då med dusch samt handfat samt WC? Låter onekligen litet, men om du inte tänker basta varför inte ta bort även den och göra badrum av hela ytan?

• Gilla
latif.safi07 och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
När du säger badrum menar du då med dusch samt handfat samt WC? Låter onekligen litet, men om du inte tänker basta varför inte ta bort även den och göra badrum av hela ytan?
Tack för svaret
Har också haft samma tanke. Riva bastun och bygga badrum och möjlig även en liten förvaringsplats. Det blir onödig stort annars. Jag tänker installera WC, handfat och duschhörna.

Eftersom jag är helt novis, vilka skall man anlita. Bor i Malmö. Några förslag på pålitlig firma ?

Krilleman Krilleman skrev:
Oj, vilket trevligt projekt.

Hej och välkommen till forumet på byggahus.se @latif.safi07 👍👍

Men det är alldeles för många parametrar för att få detta korrekt.
Hur långt är ett snöre? 🤔🤔

Ska det vara italiensk marmor i hela utrymmet?
Eller billigast kakel från närmsta bygglada?

Dold installation för rören eller synlig installation?
Yttervägg eller innervägg?

Så många frågor, så många valmöjöigheter...
Tusen tack och tack snabb respons.

Dessvärre helt novis inom område. Tänkte använda kakel och klinker, dock inte av lyxkvalitet pga givetvis priset. Helt dolda installationer.

Tidsmässigt, har ingen brådska. Prioriterar helst kvalitet arbete och helst utan komplikationer.

BirgitS
Om du kan ha dörren på mitten så går det att ha toaletten på ena kortsidan, duschen vid den andra och handfatet ungefär på mitten. Men om du bara kan ha en dörr på kortsidan blir det att välja på att ha 30 cm fritt framför en toalett på mitten eller ha duschen på mitten och därmed gå genom duschen när du ska till toaletten.

Hur djup är bastun? Personligen ser jag inte varför man skulle lägga så mycket pengar för att få ett trångt litet duschrum när det finns utrymme som inte används idag. Jag skulle åtminstone flytta väggen så att duschrummet får mer yta (minst 1,5 gånger 2 meter, och gärna lite större).

• Gilla
latif.safi07
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.