6 257 läst ·
11 svar
6k läst
11 svar
Bygga altan, men bra virke billigt?
Hej,
jag ska bygga en utealtan nu till helgen men tänkte höra vad som är bra virke samt var det är billigast någonstans att köpa?
Jag ser att Bauhaus just nu säljer ut Tryckt Trallvirke 28x120 och 12,90 / m, är det billigt och bra material eller? Har inte så bra koll på virken
/Micke
jag ska bygga en utealtan nu till helgen men tänkte höra vad som är bra virke samt var det är billigast någonstans att köpa?
Jag ser att Bauhaus just nu säljer ut Tryckt Trallvirke 28x120 och 12,90 / m, är det billigt och bra material eller? Har inte så bra koll på virken
/Micke
Vad menar du? Att billigare = sämre eller menar du på bauhaus?
Ja sak samma, men det jag mest undrar över är pris, vart är det billigast och vart är det bäst?
alla bolag lockar med vissa saker då det andra e lite dyrare....
om en trallbräda kostar 12,90 lr 13,50 så ela detta inte hela världen.
skit i pizzan i helgen så kan du köpa den andra trallen....
hoppas du förstår vad jag menade?
mvh
estwing
om en trallbräda kostar 12,90 lr 13,50 så ela detta inte hela världen.
skit i pizzan i helgen så kan du köpa den andra trallen....
hoppas du förstår vad jag menade?
mvh
estwing
Jo sant, men tänkte mer om pris var typ 10kr eller 12,5 ganska stor skillnad för mig 
Såg byggmax sålde 28 * 145 för 9,95 kr,vad är skillnaden emot de mindre på 120 * 128 ?? Varför såbilliga?
ska du ha bra virke så får du sortera i ett paket. eller köpa helt paket men att du får lämna tebax det du inte vill ha.
när man som snickare använder mycke trall(och är noga så att det ser snyggt ut) så sorterar man ut snyggt virke. så klart tar allt längre tid.
när man som snickare använder mycke trall(och är noga så att det ser snyggt ut) så sorterar man ut snyggt virke. så klart tar allt längre tid.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Förra året kampanjade såväl Bauhaus som K-rauta ut 28x120 för 9kr/lm, nu verkar de flesta ligga runt 13kr.
Tackar, har nu byggt en 56 kvadrat stor altan med brädor från bauhaus, sorterade ut en hel del men det blev riktigt bra tillslut 
Klicka här för att svara