Varning för att detta kanske är en dum fråga men är det okej att bygga altan när det regnar/precis har regnat så att det är fuktigt ute?
Tänker att altanen å ena sidan ska stå ute året runt och därmed borde tåla väder och vind. Å andra sidan kanske det finns risk att låsa fast fukt i vissa ytor när man skruvar fast ex. reglar, eller att det fuktiga träet beter sig på ett annat sätt än det torra?