E Emland skrev:
den stoppar på från 47, och till 10.

vet inte om det är för högt? Något man kan göra åt i så fall?

Nu två min senare är till nere på 7 grader.
Det är temperaturen på kb in och ut och bläddra till nästa sida på temperaturer så står det -15 och och visar kb in -15 för då ska den larma.Cirkulationspumpen som du har bild på känns den väldigt varm?

V växelventil skrev:
Det är temperaturen på kb in och ut och bläddra till nästa sida på temperaturer så står det -15 och och visar kb in -15 för då ska den larma.Cirkulationspumpen som du har bild på känns den väldigt varm?
Nej den är iskall, men den verkar inte vara igång, förutom kanske dom minuterna efter omstart innan larmet går på igen. Bra eller dåligt?

Sidan efter har inget liknande kb in -15. Den växlar mellan nedan text, och scrollar jag vidare kommer jag till första sidan.

Vvpressostat 1 (växlar mellan nedan)
- VP aktiv
- drift VP
- DT VP 40758h
- DT TS 1091h
- DT VP VV 4795h

40000 timmar låter märkligt, den ska ju vara 20 år gammal.

Bästa svaret

Okej några saker som du kan kolla.
Överhettningsskyddet kolla om den löst ut genom att trycka in den röda knappen ganska hårt.och kolla om motorskyddet är återställt på F22
Du har kollat så du har alla säkringar hela?Kan hända att cirkulationspumpen gett upp men den kan även ha fastnat och du kan kolla genom att ta bort fläcktskyddet och rotera på axel om du kan röra den så den inte har fastnat.Mät strömmen till cirkulationspumpen så det är okej.Angående drifttimmarna kan den ha vänt så den räknar nedåt.

• Elcentral med etiketterad plint för inkommande matning, temperaturgivare och motorskyddet märkt "K2".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Återställningsknapp för överhettningsskydd på en elektrisk apparat med ledningar och komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Emland
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Okej några saker som du kan kolla.
Överhettningsskyddet kolla om den löst ut genom att trycka in den röda knappen ganska hårt.och kolla om motorskyddet är återställt på F22
Du har kollat så du har alla säkringar hela?Kan hända att cirkulationspumpen gett upp men den kan även ha fastnat och du kan kolla genom att ta bort fläcktskyddet och rotera på axel om du kan röra den så den inte har fastnat.Mät strömmen till cirkulationspumpen så det är okej.Angående drifttimmarna kan den ha vänt så den räknar nedåt.
Nu idag har vi haft tre inne här som alla säger att den är slut tyvärr, så vi går vidare med byte.

STORT tack för hjälpen och engagemanget, det har verkligen uppskattats.

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
E Emland skrev:
Nu idag har vi haft tre inne här som alla säger att den är slut tyvärr, så vi går vidare med byte.

STORT tack för hjälpen och engagemanget, det har verkligen uppskattats.
Skulle vara intressant och veta om driftiden 40000 stämmer eller om den slagit runt och räknar nedåt.

V växelventil skrev:
Skulle vara intressant och veta om driftiden 40000 stämmer eller om den slagit runt och räknar nedåt.
Om du vet något sätt att kolla det så undersöker jag gärna.

E Emland skrev:
Om du vet något sätt att kolla det så undersöker jag gärna.
Du har ingen dokumentation över pumpen?Det jag reagerade på är timmarna för varmvatten så det kan stämma med 40000 timmar.

V växelventil skrev:
Du har ingen dokumentation över pumpen?Det jag reagerade på är timmarna för varmvatten så det kan stämma med 40000 timmar.
Nej inte utöver vad jag hittade i displayen.

Nu var 4e eller 5e killen här, han hittade en kondensator till cirkulationspumpen som bara gav 50% av den effekt som behövdes, ska prova att byta den om några dagar. Håller tummarna.

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.