Bra tanke i annonsen står den skriven som fritidshus för en till två familjer har varit ett fd logemente såldes på auktion till nuvarande ägare som inte gjort något mer än satt dit en kraftigare el panna vilket inte är hållbart att värma 400 kvm med. i nuläget skiter jag i att vara anonym men väljer ändå att inte länka till objektet tack alla för era svar

Oj. Oerhört svårt att värdera en sådan fastighet. Känns som att det kommer gå över en miljon för att få det till en normal bostadsfastighet...

Om man vill göra snabba cash är det kanske ett idealiskt objekt.

Vilken verksamhet tänker du på?

Sju sovrum x två våningssängar = 28 sovplatser.
Ensligt läge, inga grannar som blir störda.

Perfekt för flykting- eller ensamkommandebarn-boende.

Ingen idé att fundera på upprustning eller energiåtgång: Kör på tills det rasar.

Vi är förstärkt familjehem i dagsläget men har länge haft funderingar på typ B&B när vi blir äldre och inte orkar längre.I dagsläget har vi hus som känns som om det är alldeles för litet då ungdomarna har kompisar flick och pojkvänner och kom då även att tänka på när våra tre biologiska barn får respektive och barn hur i h...e vi ska få plats :) Har försökt att få bygglov för att bygga ut kök och badrum men bor i en fruktansvärt trög kommun och det är bara krångel så vi har gett upp.Ja ett kul projekt som tills vidare kan fungera som bostad som det är med bättre värme system och lite färg :D, men som sagt kan nog behövas en hel del pengar i det för att få det i bra skick. Men dilemmat är ju hur mycket vi är beredda att lägga och snubblar man över något liknande igen?? Vi måste oxå räkna med att ha råd med dubbelt boende då bostads marknaden är trög här visst vi hyr säkert ut vårt nuvarande utan problem men då finns risken att stå med dubbla kostnader vilket som.

saalina skrev:
...och kom då även att tänka på när våra tre biologiska barn får respektive och barn hur i h...e vi ska få plats :) ...
Saalina, tar du inte på dig lite för mycket ansvar nu?

Låt du dina barn få skapa sitt eget liv när och om det blir dags för dem att bilda familj.
Jag tror de blir lyckligast så.

• Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
Ha ha nä jag tänker mer på hur litet mitt kök är i nuläget och hur det lär bli vid alla högtider och besök eget boende får dom fasiken stå för själva :D

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
pelpet skrev:
Tyvärr finns det inget sätt för er att ta reda på om det är en bulvan eller inte.
Precis så är det.
Därför är det viktigt att man har klar för sig innan man går in i en budgivning hur långt man vill gå.
Får man affären för det priset eller under, jamän toppen. Är det någon som bjuder över så är det bara att släppa, oavsett om det är en bulvan eller en giltig motpart. Har köparen en bulvan så beror det väl på att priset, enligt köparen, är för lågt.
Fast jag tror nog inte att det är så hemskt vanligt med bulvanbud som folk tror, de flesta som vill sälja sitt hus är nog ärliga. Risken är ju alltid att de står där med lång näsa med en fastighet som har kallnat och eventuella köpare ser sig om efter andra objekt.

Nu verkar det ju som om just denna byggnad passar ert behov riktigt bra och det får väl, på något sätt, värderas mot hur måna likadana det finns att buda på.
Sedan är det ju tyvärr så att det helt enkelt blir för dyrt ibland och då måste man ju avstå.

Ja så är det helt klart. Vårt nuvarande hus köpte vi relativt fort såg köpte och flyttade in på tre veckor. Så detta är en helt ny värld för oss. Ja vi inväntar lånelöfte räknar och kalkylerar så får vi se vad som sker.

Grattis!

Får man fråga vad priset blev efter alla turer?

Inget som är klart jag skrev om mitt nuvarande hus förlåt om det blev otydligt.....

Sorry, det var nog jag som missförstod vad du syftade på med "helt klart".

Vi fortsätter att hålla tummarna :)

Eftersom du bor i Uppsala trakten och det är ett hus på 400 kvm som inte använts som bostad så måste jag ju fråga om det är den fastigheten i närheten av Östervåla som ett jacuzzi företag har använt?

Ha ha nä men den har jag tittat på och undvek då det osar katt.Banken verkar ha en mäklare ägaren en annan. Banken är väldigt mån om att sälja innan vintern och alla kostnader men vi åkte på spaning i området bara för att kolla läget och då hamnade bakom en traktor med vitvaror modell äldre som stannade utanför just det huset och började lasta av.....Nåväl kanske inte är samma men om någon är intresserad så trodde mäklaren att banken släpper den väldigt billigt.För oss föll det nog oxå bort med tanke på 5 ungdomar som ska skjutsas åt höger och vänster och att det låg extremt nära vägen inte kul när man har hund även om det var en mindre grusväg.....http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-ostervala-heby-kommun-lindsbro-635-3939355

Om huset inte använts som bostad, har du kollat så det är okej att ändra till detta?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.