Hej alla kunniga människor!

En amatör har gipsat väggarna och fått ett par bulor i gipset. Se bilderna.

Utbuktningarna är ca 1-2 mm höga och känns hårda och fasta.

Hur löses detta på bästa sätt?

1 - hela skivan byts
2 - spackla över utbuktningen
3 - skära ut den utbuktande biten och jämna ut med spackel

Tack på förhand,
Micke

Närbild av en gipsvägg med en synlig utbuktning och svarta markeringar runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå eldosa inbakad i vägg med gips, omringad av små utbuktningar och rå kanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skär ut och spackla är mitt tips.
 
Kör på 3
Skär ut och spackla.
 
Då blir det alternativ 3.

Tack för hjälpen.

/Micke
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.