Hej!
har lämnat in ett bygglov för en komplementbyggnad (ej bostad)
Det är en gäststuga på 25m2 som högst troligt mest kommer fungera som förråd
Enda anledningen att jag inte sökt bygglov för attefall är att jag vill bygga i tomtgräns.
Nu vill trafikverket att jag ska lämna in en bullerutredning som ska sträcka sig 20 år in i framtiden.
Anledningen är att det går ett tågspår 20 meter ifrån tomtgränsen bakom en jordvall och ett bullerplank.
På platsen finns idag en sliten stuga på 10 m2 som jag ska riva då den är i dåligt skick.
fick en offert på bullerutredning som låg på 15.000 ex moms
Det är mer än vad bygglovet inkl grannåhöran samt rivningslov går på.
Inväntar dock 2 offerter till.
helt otroligt, om jag skulle byggt ett bostadshus så förstår jag, men inte en liten stuga/förråd på 25m2
någon som har något tips på företag som har bättre pris på bullerutredningar?