Flyttar om några veckor och tar gärna emot idéer. Köket upplevs som väldigt gult. Parkettgolvet och luckor blir för mycket tillsamnans även om det är i fint skick. Antingen måla om luckor, eller byta bänkskivor för att bryta av det gula. Ser lite kombos på nätet med träluckor och svarta bänkskivor. Inte min grej riktigt- lite för modernt. Huset är 60 tal. Tar tacksamt emot lite idéer 😇

• Kök med gula träluckor, parkettgolv och beige kakel. På bänkskivan står en oljeflaska, hushållspapper och andra små föremål nära diskhon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med gula träluckor, parkettgolv, vita kakelplattor, vit spis och fläkt, samt en bänkskiva med papper, oljeflaska och telefon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Absolut enklast och billigast är väl att byta knoppar/handtag till något som inte är trä samt att byta eller måla den där listen som sitter på väggen, under överskåpen. Helst borde den listen som döljer belysningen bort men det kan medföra en massa saker som ny belysning etc som kommer med och kanske blir onödigt krångligt.

Det går säkert att få luckorna sprutmålade i någon trevlig färg också. Jag vet inte riktigt hur priserna på det har stått sig men för några år sedan var det rätt prisvärt, jämfört med att byta kök.

Jag brukar börja med att byta knoppar när jag flyttar in i ett nytt boende. Det gör större skillnad än man tror. Sedan kan jag funderar på vad jag vill göra. Köksbyte är ju oftast en väldigt dyr historia så man vill gärna fundera igenom det ordentligt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Flyttar du in till det där eller från det där?
Har du mätt luckorna för att se om det går att hitta nya passande?

S SirKnasen skrev:
Flyttar du in till det där eller från det där?
Har du mätt luckorna för att se om det går att hitta nya passande?
Flyttar dit snart- har inte koll på måtten i nuläget

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.