6 861 läst ·
25 svar
7k läst
25 svar
Budgetrenovering av gammalt kök, lite frågor på vägen.
J, det blir nog skåp först, då kan jag ha en planka under som stöttar så länge. Blir det åt helvete så får det bli lister eller höja skåpen.
Fler frågor, håller på med underskåp nu.
Ska skivan vara helt i nivå med spisen?
Skivan är 62 och spisen 60, även med kakel bakom spisen så kommer skivan att sticka ut framför spisen, hur gör man där?
Hur långt in ska sockeln sitta? Jag har sett så olika.
Fler frågor, håller på med underskåp nu.
Ska skivan vara helt i nivå med spisen?
Skivan är 62 och spisen 60, även med kakel bakom spisen så kommer skivan att sticka ut framför spisen, hur gör man där?
Hur långt in ska sockeln sitta? Jag har sett så olika.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
1. Bänkskivan brukar nog vara i nivå med den vita kanten på spisen.
2. Man vänjer sig vid att skivan sticker ut lite framför spisen.
3. Om det går är det trevligt om skåpens sockel linjerar med spisens och andra vitvarors socklar. Du kan också pröva själv vid vilket sockeldjup som du inte slår i tårna när du står framför bänken.
2. Man vänjer sig vid att skivan sticker ut lite framför spisen.
3. Om det går är det trevligt om skåpens sockel linjerar med spisens och andra vitvarors socklar. Du kan också pröva själv vid vilket sockeldjup som du inte slår i tårna när du står framför bänken.
Tack BirgitS, då satsar jag på spisens sockel. Spis och diskmaskin hamnar bredvid varandra, kanske inte det optimala men i vårt lilla kök så får det bli så, vill inte riva upp golv och dra om va. Ska såga till en skiva av et gammalt skåp för att separera lite och så får diskbänken support.
Lite provuppställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite provuppställning.
Husägare
· HISINGS BACKA
· 175 inlägg
Tänk på att sätta en stödsida mellan diskmaskin och spis som upplag för bänkskivan, den ska inte vila på diskmaskinen.