Hejsan!
Ni som valt lite billigare material till era badrum men som ändå har blivit väldigt fina vad använde ni för material? Visa gärna bild. Jag behöver verkligen inspo.
Vi tänker vitt kakel och nåt klinker i ena och våtrumsmatta och klinker i det andra men ser liksom inte framför mig om det kan bli snyggt.

Tack för hjälpen :)
 
  • Gilla
Franky
  • Laddar…
Jag tycker vitt standardkakel på väggar i kombination med ett golv av andra plattor man satsat lite mer krut på kan vara fint. Gärna lite större vita plattor och inte de vanliga små fyrkanterna, det ser alltid billigt ut i min mening.

Försök undvika plastmatta i mesta möjliga mån, det kommer alltid se billigt ut
 
B
Vitt kaklat badrumshyllor, grå handdukar, bodylotion-flaska, och en hårsnodd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Granitbänkskiva, kakel, flaskor, badrumsinteriör, stänk, hygienprodukter, hemmiljö, neutralt färgschema, detaljnärbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjorde en platsbyggd förvaring. Gjort med lättbetong för småpengar. Armerade ihop med bistål. Kaklade som vanligt förutom att plattorna som sitter i "taket"/undersidan på hyllorna sitter fast med pl400. Var billigt men ser rätt ok ut.

Gjorde även en fin liten hylla i granit. Det är egentligen ett sättsteg till trappa, typ denna: https://www.flisby.se/produkter/granit-gra-sattsteg-120x13x2cm-port

Det behöver inte kosta så mycket om man gör själv. Små detaljer lyfter mycket kan jag tycka.

Jag skulle undvika matta. Jag tror ni ångrar er i längden.

Jag skulle också undvika noname-märken på toastol eller kranar. Det är svårt att hitta reservdelar. Vi upptäckte även att vissa delar till en lågpriskran vi köpte inte var gjord i rostfritt, så den rostade på nolltid. Det blir liksom inte billigt i längden om kvalitén är för dålig.

Försök att leta material på rea, eller planera för inköp under black Friday t.ex.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Matta på väggar och golv.
Billigare
Ser bra ut finns många väl Ang utseende
Praktiskt, lätt att göra rent.
Är man inte ute efter exclusivt utseende så välj plastmatta.
Basic vitt kakel ser bara grisigt ut.
 
  • Gilla
Soldan och 4 till
  • Laddar…
klinkers på golv och i våtzon 1, sen måla resten i en schysst kulör !
 
  • Gilla
SanDitt och 1 till
  • Laddar…
Så här blev vårt med matta, kanske mest budget för projektledde och gjorde all rivning och uppbyggnad själv.
Modernt badrum, duschkabin, toalett, tvättstuga, fönster, spegel, ljusa färger, taklampa, ren design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
A andhak2802 skrev:
Så här blev vårt med matta, kanske mest budget för projektledde och gjorde all rivning och uppbyggnad själv.
[bild]
Kanske inte den bästa bilden men inga utsvävningar alls och gick på ca 140 000 allt som allt för 12kvm
 
A andhak2802 skrev:
Så här blev vårt med matta, kanske mest budget för projektledde och gjorde all rivning och uppbyggnad själv.
[bild]
Jätte fint, vad blev total kostnaden?
 
H
K Knitz skrev:
Hejsan!
Ni som valt lite billigare material till era badrum men som ändå har blivit väldigt fina vad använde ni för material? Visa gärna bild. Jag behöver verkligen inspo.
Vi tänker vitt kakel och nåt klinker i ena och våtrumsmatta och klinker i det andra men ser liksom inte framför mig om det kan bli snyggt.

Tack för hjälpen :)
Ta god tid på er och titta på utställningar, en del kakelbutiker har det, det går inte att se bra på bilder. Håll utkik efter kampanjer.
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Jätte fint, vad blev total kostnaden?
Tack! Har för mig att det landade på strax under 140 000kr. Då hade vi visserligen redan stommarna från Ikea så kanske 155 med de inräknade.
Gjöt upp med eps som var en ganska stor kostnad
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
4500 euro var bara tomt rum innan
Modernt badrum, duschhörna med glasvägg, mönstrat golv, handfat, spegel, svarta och vita detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 8 till
  • Laddar…
Leta inredning på andrahandsmarknaden. Där kan man göra riktiga fynd. Ibland tom nya saker som folk köpt, men aldrig använt.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
K Knitz skrev:
Hejsan!
Ni som valt lite billigare material till era badrum men som ändå har blivit väldigt fina vad använde ni för material? Visa gärna bild. Jag behöver verkligen inspo.
Vi tänker vitt kakel och nåt klinker i ena och våtrumsmatta och klinker i det andra men ser liksom inte framför mig om det kan bli snyggt.

Tack för hjälpen :)
Skall du göra jobbet själv eller hyra in?
 
Plastmatta är ju budget men det är ju inte snyggt.
Skulle nog köra mer målning istället för helkaklat. Det är billigare.
Exempel bild ej mitt badrum.
 
  • Modernt badrum med dusch, handfat, spegel och bastu.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Vi rev ner plastmatta och gipsade om, sen fick hantverkare sätta fuktspärr, matta och kakla. Kring 50” med nytt porslin, komod/väggskåp och el/VVS-artiklar. Då var 12” av dem kostnad för att koppla ur frånluftvärmepumpen 😵‍💫
 
  • Badrum med svartvit rutigt golv, vit kakelvägg, duschhörna, handfat och spegel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bussig
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.