Kommer mina bucklor på plåttaket att synas mindre när väder och vind och damm gör det mattare och hur lång tid kan det ta. Vill gärna ha förslag på annat jag kan göra för att göra taket mindre glansigt. Röd trävilla, gult dörr, svart tak, nummer 7, klassisk svensk stil, fönster med krukor, grå trappa, staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd trävilla, gult dörr, svart tak, nummer 7, klassisk svensk stil, fönster med krukor, grå trappa, staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
Mach77777 och 4 till
  • Laddar…
Hur nylagt är taket?
 
Det där kommer inte att fixa sig med tiden och måste göras om om det ska vara buckelfritt.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Martin.M Martin.M skrev:
Det där kommer inte att fixa sig med tiden och måste göras om om det ska vara buckelfritt.
Jag vet att det aldrig blir buckelfritt men att bucklorna kanske syns lite mindre när taket blir mattare.
 
Vad har hänt? Är det takläggarna som trampat?

Blir orolig. Funderar ev på plåt då jag byter ut min papp om ett par år men det där ser ju förskräckligt ut.
 
  • Gilla
Dano65
  • Laddar…
Nej. Kommer inte bli bättre tyvärr.. vad säger takläggarna, är de nöjda med finishen?
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Nej. Kommer inte bli bättre tyvärr.. vad säger takläggarna, är de nöjda med finishen?
Har skickat email till företaget Vesivek flera gånger och frågat om det skall vara så här men får inget svar. Dom anser att ärendet är avslutat.
 
P Patricia Nordforss skrev:
Har skickat email till företaget Vesivek flera gånger och frågat om det skall vara så här men får inget svar. Dom anser att ärendet är avslutat.
Jag förstår att de resonerar så 😠. Tog precis en runda med jycken och kikade på tre hus i närområdet. Inga bucklor där, inte.
 
P Patricia Nordforss skrev:
14dagar sedan.
Då har du inte betalat än?
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
K Kane skrev:
Då har du inte betalat än?
Jo det har jag
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Haha
Kungen_283746 och 5 till
  • Laddar…
P Patricia Nordforss skrev:
Jo det har jag
Ajdå, då blir det nog tungt att få dem att göra något. ARN nästa?
 
  • Gilla
Kungen_283746
  • Laddar…
K Kane skrev:
Ajdå, då blir det nog tungt att få dem att göra något. ARN nästa?
yonna yonna skrev:
Jag förstår att de resonerar så 😠. Tog precis en runda med jycken och kikade på tre hus i närområdet. Inga bucklor där, inte.
Jag bor inte långt från Trosa där det finns mycket plåttak både gamla och nya och många har bucklor på taket. Så nog finns det.
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Jag förstår att de resonerar så 😠. Tog precis en runda med jycken och kikade på tre hus i närområdet. Inga bucklor där, inte.
Jag bor i närheten av Trosa och där finns många plåttak både på gamla och nya hus och många tak har bucklor så nog finns det.
 
  • Gilla
UffePlåtis
  • Laddar…
Det ser katastrof ut. Som en puckelpist. Tyvärr när du betalt är det nog kört om företaget inte svarar är dom oseriösa. Bra att du varnar så andra kan undvika!
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.