Vi håller på att tapetsera om i vårt hus med Easy up. Tre rum gick jättebra. Det förekom vissa bubblor när vi spacklade och satte tapetlim men de torkade ut.
Nu har jag sett att tapeten i sovrummet fått bubblor under sig på vissa ställen. Syns inte så mycket men är ju ändå rädd att det innebär att bubblorna sprider sig. Det var ca 3 v sedan vi tapetserade om i det rummet! Vi håller nu på med ett till rum och även här ser jag att på en våd har det blivit luftbubblor som kommit till i efterhand. Vad gör jag?

Använd riktiga papperstapeter istället. Dom sträcker sig när dom torkar så eventuella bubblor försvinner.
Jag förstår inte varför easy up är så populära?

Beror nog på underlaget jag har aldrig fått bubblor med easyup

T twoody skrev:
Beror nog på underlaget jag har aldrig fått bubblor med easyup
Tror också att det beror på underlaget då allt gått problemfritt fram till de två sista rum men. Förslag på vad man ska göra?

useless useless skrev:
Använd riktiga papperstapeter istället. Dom sträcker sig när dom torkar så eventuella bubblor försvinner.
Jag förstår inte varför easy up är så populära?
Har som sagt inte upplevt det tidigare med Easy up. Frågan är om jag kan göra något åt problemet?

Skär ett litet jack, in med en spruta och spruta in utspätt lim och tryck ut luften.

• Gilla
Ere
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.