Jag har haft snickare hos mig som sänkte taket med gipsskivor.

Där det var skruvat och skarvat, har de spacklat.

Nu efter ca 3 veckor ser jag att taket är lite bubbligt och det är precis där det var spacklat.

Jag vet inte om jag bubblorna fanns där innan eller om ljuset faller annorlunda som häver fram det?! Men jag minns nog att taket var jämnt och fint innan.

Men vad kan det bero på? Kan det vara så att det är mer fuktigt nu och bubblorna kommer fram? Eller är det så att taket har varit målat ca 4 ggr. (för ca 3 veckor sen) och fukt har kommit in?

Skulle behövas en bild eller en riktigt utförlig beskrivning. Hur stora från hur långt håll syns dem hur höga är det i släpljus dom syns. Som sagt en bild vore bra!

Syns kanske lite dåligt på bilden.
20140624_161559.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ser ut som (svårt att se på bilden) spacklingen är lite hög alltså lite lite slipat så i motljuset syns denna förhöjning lite. Har inget med fukt eller liknande att göra. Sedan är dt så att jag har aldrig sett ett gipstak som inte de spacklade skarvarna synts i i motljus! Går säkertarr få till men det krävs någon som är noggrann och är van vid takdpackling tror jag för att få det bra. Så det är svårt att råda dig om du ska vara nöjd som det är eller om du ska kontakta företaget som spacklat. Känner du att det inte känns bra tycker jag du ska ta kontakt med företaget och be dem komma och titta på taket. Sedan kräva att de gör om det

Tack kromo. Jo det är nog spackel som sticker ut. Jag får se hur jag ska göra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.