Hej!
Har precis fått min lägenhet renoverad, och det har verkligen blivit mycket fel. Att välja en billig entreprenör kan verkligen bli dyrt i slutändan... fyffan.
Hur som haver har jag en avloppsstam, en ledning in i lägenheten med KV och en ledning in med VV. Vattnet är sedan kopplat och förgrenat till Dusch, Tvättställ, Toalett samt till Köket som är 5 meter bort.
1) När jag spolar vatten i tex duschen så låter det under min diskho och jag känner att KV/VV rören "vibrerar". Är detta till följd av att det ej är separata ledningar från stammen eller något fel?
2) I avloppet badrummet är det ständigt vatten, lite likt denna bild, fast lite högre nivå. Ska det vara så eller bör det rinna undan? Någon byggare nämnde något om tryck och undertryck och drag i huset bla bla bla och det var därför det inte sjönk undan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3) Idag när jag var i badrummet så hörde jag hur någon grannen ovanför mig troligen spolade, det sjöng till i avloppsstammen och sedan hörde jag hur det bubblade till i avloppet i duschen. Skulle alltså vatten komma från en lägenhet ovan, leta sig ut i mitt avloppsrör som går till duschen, jobba sig mot motlutet och bubbla i vattnet i avloppet?
Är inte kunnig inom området, men ifrågasätter allt då jag har noll förtroende för de som gjort jobbet. Tack på förhand!