Hej, en rookie på forumet här som läst många trådar med stort nöje !

Jag lade in Cascos Wetstop matta på golvet igår som jag sätter med Cascos Aquastop och nya superlim för skarvarna. Vid en snabb-besiktning imorse fann jag en mindre bubbla i närheten av tröskeln. Ett ställe som inte kommer vattenbegjutas dagligdags precis. Jag har lagt T2-quicknet och Thermoplan flytspackel under följt av Cascos primer.

Ska jag vänta ut torkningsprossessen och se om den försvinner, eller kan man snitta
för att få bort luftbubblan och sedan lappa med vinkelband eller en bit Wetstop-matta (är det samma material kanske?) vått i vått ?

Oavsett om det kommer vara vattenbelastat, känns det inget bra om det ligger luft under Aquastop/Wetstop när jag börjar klinka golvet...

Tacksam för synpunkter !

Jag skickade en fråga till Akzo Nobel Bygglim AB/Casco och fick följande svar från en produkttekniker:

Skär ett litet snitt i mattan och pressa ut luften, säkerställ att det finns tillräckligt med Aquastop under mattan.

Klipp till en ny bit av mattan som täcker snittet du gjort med minst 50 mm, applicera Aquastop, lägg på biten,

Försegla sedan med Aquastop.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.