Hallå,

Har fått någon form av mega-stop i en liten toa med toalett och handfat på övervåningen. Det är dålig genomrinning och bubblar i handfat då toan spolas och bubblar i toan när handfatet spolas.

Jag försöker förstå om detta innebär att stoppet måste ligga efter att rör från toa och handfat gått samman...

Jag råkade ha spolfirma här för ca två veckor sedan för att lösa ett stopp utanför huset och de filmade samtidigt de flesta avloppen i huset. De filmande även röret från handfatet i detta utrymme och såg inget att anmärka på även om det är lite dåligt fall (lite stående vatten) fram till slitsen vid väggen där röret i golvet går ner, ca 4-5 meter bort.

Har försöker använda rensband och varmt vatten, men utan framgång. Förstår inte riktigt heller hur det kan ha satt igen så fullständigt på så kort tid när vi inte haft så här stora problem de senaste tre åren vi bott i huset. Någon gång tidigare har det varit tendens till samma problem men alltid löst sig efter ett eller två vanliga spolningar med toan.

Började nästan misstänka att grabben spolat ner något hårt som sitter på tvären, men han verkar genuint oförstående så jag tror inte riktigt på teorin...

Finns något alternativ innan jag tvingas ta hit firma igen?
 
Case closed. Firma fick komma till undsättning. Troligen släppte, helt eller delvis, någon form av avlagringar från insidan av plaströren vid förra spolningen. Det såg ut ungefär som porslinsskärvor och hade ansamlas en bit bort i röret till något som påminde om en ordentlig timmerbråte och effektivt blockerade papper och annat. Min egen rensslang var chanslös.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.