Hej
Mitt brunnslock på min garageuppfart gick sönder och trillade ner i brunnen när ja körde över det med bilen
Det är i metall och 400 mm
Har pratat med kommunen och dom säger det tillhör mitt hus och är inte deras ansvar
Hur löser man detta ? Vad köper man ett nytt lock ?
Vilken typ av hantverkare / firma löser sånt här ?
Kan det gå på min försäkring ?

• lock.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dahls brukar ha på hyllan exvis. eller annan rörgrossist nära dig. 👍 Prata snällt med dom i kassan så kan de säkert ordna det utan konto. Eller nätet.

Jag har en gång ordnat ett lock genom att åka till kommunens utemiljödepå, de hade drösvis liggande.

• Gilla
swecoke och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Fiska upp locket och kolla vilken sort det är. Lättare att skaffa nytt som passar då.

(Stor magnet med krok är ett sätt att fiska upp locket om det ligger långt ned och det är trångt.)

• Gilla
swecoke
  • Laddar…
Jag tror på kvastskaft med en krok.

• Gilla
Frerider och 3 till
  • Laddar…
S swecoke skrev:
Hej
Mitt brunnslock på min garageuppfart gick sönder och trillade ner i brunnen när ja körde över det med bilen
Det är i metall och 400 mm
Har pratat med kommunen och dom säger det tillhör mitt hus och är inte deras ansvar
Hur löser man detta ? Vad köper man ett nytt lock ?
Vilken typ av hantverkare / firma löser sånt här ?
Kan det gå på min försäkring ?
Kontakta närmsta magnetfiskare..
Sen hade nog jag bytt ut hela betäckningen till en med högre belastningsklass..

Borde det inte vara en till utbuktning för locket på den?

• Gilla
swecoke
  • Laddar…
Ser ut som att en klack på ringen som håller locket är bortbruten (sedan länge) och därför som locket troligen välte och försvann ned (dock tycker jag diametern på locket borde vara något större än hålet så att det inte fins något sätt för locket att försvinna ned oavsett hur den välts och vänds...)

kanske en ide att få tag på en ny ring också för brunnstoppen med alla klackar kvar så att locket inte kan välta (enkelt) även i fortsättningen

• Gilla
swecoke och 1 till
  • Laddar…
X xxargs skrev:
Ser ut som att en klack på ringen som håller locket är bortbruten (sedan länge) och därför som locket troligen välte och försvann ned (dock tycker jag diametern på locket borde vara något större än hålet så att det inte fins något sätt för locket att försvinna ned oavsett hur den välts och vänds...)

kanske en ide att få tag på en ny ring också för brunnstoppen med alla klackar kvar så att locket inte kan välta (enkelt) även i fortsättningen
hmmm så är det nog , tack för bra tips

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.