Hej
Mitt brunnslock på min garageuppfart gick sönder och trillade ner i brunnen när ja körde över det med bilen
Det är i metall och 400 mm
Har pratat med kommunen och dom säger det tillhör mitt hus och är inte deras ansvar
Hur löser man detta ? Vad köper man ett nytt lock ?
Vilken typ av hantverkare / firma löser sånt här ?
Kan det gå på min försäkring ?
Mitt brunnslock på min garageuppfart gick sönder och trillade ner i brunnen när ja körde över det med bilen
Har pratat med kommunen och dom säger det tillhör mitt hus och är inte deras ansvar
Medlem
· Västra Götaland
· 3 601 inlägg
Dahls brukar ha på hyllan exvis. eller annan rörgrossist nära dig. 👍 Prata snällt med dom i kassan så kan de säkert ordna det utan konto. Eller nätet.
Jag har en gång ordnat ett lock genom att åka till kommunens utemiljödepå, de hade drösvis liggande.
Jag har en gång ordnat ett lock genom att åka till kommunens utemiljödepå, de hade drösvis liggande.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 601 inlägg
Jag tror på kvastskaft med en krok.
Kontakta närmsta magnetfiskare..S swecoke skrev:Hej
Sen hade nog jag bytt ut hela betäckningen till en med högre belastningsklass..
Borde det inte vara en till utbuktning för locket på den?
Ser ut som att en klack på ringen som håller locket är bortbruten (sedan länge) och därför som locket troligen välte och försvann ned (dock tycker jag diametern på locket borde vara något större än hålet så att det inte fins något sätt för locket att försvinna ned oavsett hur den välts och vänds...)
kanske en ide att få tag på en ny ring också för brunnstoppen med alla klackar kvar så att locket inte kan välta (enkelt) även i fortsättningen
kanske en ide att få tag på en ny ring också för brunnstoppen med alla klackar kvar så att locket inte kan välta (enkelt) även i fortsättningen
hmmm så är det nog , tack för bra tipsX xxargs skrev:Ser ut som att en klack på ringen som håller locket är bortbruten (sedan länge) och därför som locket troligen välte och försvann ned (dock tycker jag diametern på locket borde vara något större än hålet så att det inte fins något sätt för locket att försvinna ned oavsett hur den välts och vänds...)
Klicka här för att svara