G
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kanske azure kommer gå lite snabbare med lokala servrar då :)
tveksamt. ALLT på microsoft går skitsegt, hatar att behöva gå in på en av deras siter, och logga in så blir man kastad runt på femtioelva sidor innan det är färdigt.

• Gilla
Beemaster
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
tveksamt. ALLT på microsoft går skitsegt, hatar att behöva gå in på en av deras siter, och logga in så blir man kastad runt på femtioelva sidor innan det är färdigt.
Jag hyr 1024 noder i Azure. När jag gör mina beräkningsjobb så går det inte långsamt! :D

Majgårdarna
W Waggan skrev:
Det beräknas vara ca 60 st anställda i vardera Gävle och Sandviken där serverhallarna byggs, så totalt 120 anställda i området.
Vi skall inte glömma alla som bygger om elnätet till servarna.
Självklart betalas det av elnätsavgiften :beer:(y)

Och blir det effektbrist på vintrarna så är det ju vi konsumenter som får betala det höga priset på nordpool.
Dom där serverhallarna är ju rena vinstmaskinen.

richardtenggren
M maria01 skrev:
ett data center leder nog inte till många jobb eller 3 tjänster Max tror jag
De söker ett gäng ingenjörer nu på linkedin, även maskiningenjörer så nog blir det en del arbetstillfällen.

Finns det många såna arbetslösa där uppe vitsen när Komuner raggar företag är ju att det ska leda till jobb på den byggden

richardtenggren
M maria01 skrev:
Finns det många såna arbetslösa där uppe vitsen när Komuner raggar företag är ju att det ska leda till jobb på den byggden
Nu är det väl främst placerat här på grund av el- och kylvattenkapaciteten som jag förstått.

Arbetssökande ingenjörer finns det nog, även om många företag i ”bygden” verkar söka efter ingenjörer just nu.
Men annars är nog kommunen positiv till inflyttning också, problemet för kommunen är väl kanske närheten till andra städer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.