Hej
Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig med min brunn vattenpump som sprutar vatten när jag slår på den är väldigt gamla
Går det och fixa det eller måste jag köpa nytt
Vad skulle det kosta om man reparerar det
Huset ligger i Flen
Tack

• Gilla
MarcusWgrn och 2 till
  • Laddar…
Det är ju lite svårt att säga då det inte framkommer var det läker någonstans... en koppling= billigare. Själva pumpen= dyrare.

• Gilla
mufed
  • Laddar…
Stänker det vatten mellan motor och pumphus , brukar vara en rostfritt skydd framför. Då har du en felaktig packbox , mormalt med läck där efter många års bruk. Går att byta och kostar inte så mycket. Det är standardgreher där och passar rill 99 % alla grunfospumpar. Att göra det själv eller på plats är inte bra, kanske du måste ra med pumpen till en firma. Ring någon pumpfirma och fråga, dom kanske kan komma ut och byta. Inte så svårt för den som vet, bara några detaljer som ska bort på den översta delen.

• Gilla
mufed
  • Laddar…
V Vector skrev:
Det är ju lite svårt att säga då det inte framkommer var det läker någonstans... en koppling= billigare. Själva pumpen= dyrare.

• Gammal, rostig cirkulationspump med kabeldragning och påmålade markeringar. Ser ut som underhållsarbeten eller inspektion pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommer vattnet från den vitta filtret

Jepp packboxen är otät , standard på dessa pumpar. Allt syns bättre nu. Tråkigt att behöva säga, mycken rost och en del som behöver bytas upprostat. Även dom översta sektionsringarna har fått stryk. I dagens läge vet jag inget pris, ring och fråga, uppge då att det totalt 7 sektioner. Det går att bara byta själva pumpdelen och ha motorn kvar, allt passat ihop. Innaför skyddet så är det en klump som är ihopklämd med 4 st bultar Insex, dom kan ha rostat fast rätt bra och sitta otroligt hårt. Om du byter pumphus så går det att värma klumpen till nästan röd och då lossnar bultarna

• Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.