I tvättstugan vi renoverar har vi en gammal golvbrunn som ska bilas upp. Cirka 1,5 m från brunnen står en tvättmaskin. Hur löser man snyggast dragningen till brunnen?
Slangen direkt till brunnen? Dra vita avloppsrör på väggen som leds ner i brunnen? Eller kanske bila upp ett spår och lägga ner en riktig anslutning i golvet (sån som man har för handfat)?

Hur har ni gjort?
 
självklart ska du bila upp golvet och dra upp ett nytt avlopp till tvättmaskinen.... ser klart bäst ut... och passa på o byt golvbrunnen.
mvh rörmockarn...
 
att ev dra ett vitt rör på väggen till golvbrunnen kommer inte att se bra ut alls .... sedan med tanke på all skit och damm som kommer att fastna runt rören, och det ser inte bra ut ...
 
Utssendemässigt spelar det ingen större roll hur det är gjort eftersom tvättmaskinen har en bänk ovanför och allt bakom täcks av skåp. Men det kanske är bäst att sätta dit ett avlopp när man ändå är igång och bilar?
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.