Utanpåliggande ute i en verkstad. Den brummar, påminner om det kylskåpsljud man ibland tvingas sova till :) vad kan det bero på?
 
F fuentes skrev:
Utanpåliggande ute i en verkstad. Den brummar, påminner om det kylskåpsljud man ibland tvingas sova till :) vad kan det bero på?
Inga lysrör påslagna ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Inga lysrör påslagna ?
nej, faktiskt inte. Har inte kollat vad den matar, men finns två alternativ, får kolla det sen. Det kan vara el till en hage (den stängde jag av, ingen skillnad i ljud). Sen kan lysrör vara kopplade på den matningen, men de är inte tända.
 
F fuentes skrev:
nej, faktiskt inte. Har inte kollat vad den matar, men finns två alternativ, får kolla det sen. Det kan vara el till en hage (den stängde jag av, ingen skillnad i ljud). Sen kan lysrör vara kopplade på den matningen, men de är inte tända.
Har ALDRIG hört talas om att kablar skulle brumma, för att srömen ska få nått att brumma måste det som brummar vara magnetiskt och det är inte koppar.
 
MultiMan
Högspänningsledningar brummar. Jag vågade inte gå under som liten av den anledningen.

Men ja, brummar vanliga "hemmakablar" hade jag blivit fundersam.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Högspänningsledningar brummar. Jag vågade inte gå under som liten av den anledningen.
Lite ovanligt att man har högspänningskablar i en vanlig liten verkstad. Och brukar inte högspänningstrådarna i stolpar ha en bärlina av järn/stål?
 
E elmont skrev:
Lite ovanligt att man har högspänningskablar i en vanlig liten verkstad. Och brukar inte högspänningstrådarna i stolpar ha en bärlina av järn/stål?
ej högspänning. Frågan är om kablarna transporterar ljud på något vänster? Jag drog ner två dvärgbrytare, det är tyst nu. Ska forska mer när jag får chansen. Konstigt.
 
Det är inte dvärgarna som brummar? Det har jag hört någon enstaka gång.
 
  • Gilla
Joinass
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.