Vi har haft en målare hemma hos oss som målat samtliga väggar samt utvalda snickerier som dörrar, element etc. Efter första omgången var vi inte helt nöjda med resultatet, flera av snickerierna hade missats helt samtidigt som det fanns bubblor, sprickor, spackelkluttar och andra ojämnheter kvar på framför allt ett par av väggarna. Målaren kom åter, spacklade, slipade och målade över de aktuella områdena (alltså inte hela väggarna utan bara där det funnits ojämnheter) på knappt en timme. Det blev bättre men jag tycker fortfarande inte att det ser okej ut.

Jag påpekade redan från början att dessa två väggar förmodligen skulle behöva bredpacklas eller förses med renoveringstapet innan målninge på grund av ojämnt underlag med tapetskarvar och sprickor. Målaren tyckte dock inte att det var nödvändigt.

Det ska tilläggas att firman vi anlitat är stans dyraste och mest välansedda målerifirma och det var ägaren själv som stod för målandet. Jag är mycket besviken och känner helt ärligt att jag kunde ha gjort ett minst lika bra jobb på egen hand. Jag bifogar några bilder, vad tycker ni om resultatet av målningen och hur kan man hantera problemet med firman? Kan man kräva ommålning av de två väggarna alternativt avdrag på fakturan?

• Vit texturerad vägg med små fläckar och ojämnheter, enkel och monokrom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Enkel, tom, ljus vägg med ojämn textur och svaga skuggor, inomhus och antydning av hörn.
    Skapa konto
  • En ommålad fläck på en strukturerad vägg i nyanser av blått och vitt.
    Skapa konto
  • Enkel, ljus texturerad vägg, skuggor, måttlig belysning, inga distinkta objekt.
    Skapa konto
  • Vit väggströmbrytare, texturerad bakgrund, skugga, rektangulär, enkel design.
    Skapa konto
K
Ser ut som en riktig klåpare har gjort jobbet, pinsamt att ta betalt för det där. Du hade kunnat göra minst lika ”bra” själv.

Såhär såg ut innan han var här senast för att fixa ”skavankerna”.

• Vit dörrkarm med sprucken och flagande färg på en texturerad vägg.
    Skapa konto
  • Vit vägg och radiator med repa, mot golv och fotlist.
    Skapa konto
  • Vägg och list med skador och avflagning. Grått trägolv. Del av eluttag syns.
    Skapa konto
  • Grå vägg med struktur, skadad yta, färgskrap och flagnande målarfärg.
    Skapa konto
  • Vägg med sprickor nära en dörrkarm, behöver reparation eller målning.
    Skapa konto
  • En texturerad grå vägg med små sprickor och en mörk fläck.
    Skapa konto
  • Vit ljusströmbrytare på texturerad vägg intill en dörrkarm, indirekt solljus, skuggor, vardagligt objekt.
    Skapa konto
  • Eluttag på grå vägg och spricka ovanför. Vit golvlist nedtill. Enkel, interiör, väggdetalj.
    Skapa konto
Vägra betala / håll inne med hela fakturabeloppet och låt målarn blåsa i alkomätaren innan han åtgärdar felen.

• Haha
  • Gilla
Zlatje och 2 till
  • Laddar…
H
T ToveH skrev:
Vi har haft en målare hemma hos oss som målat samtliga väggar samt utvalda snickerier som dörrar, element etc. Efter första omgången var vi inte helt nöjda med resultatet, flera av snickerierna hade missats helt samtidigt som det fanns bubblor, sprickor, spackelkluttar och andra ojämnheter kvar på framför allt ett par av väggarna. Målaren kom åter, spacklade, slipade och målade över de aktuella områdena (alltså inte hela väggarna utan bara där det funnits ojämnheter) på knappt en timme. Det blev bättre men jag tycker fortfarande inte att det ser okej ut.

Jag påpekade redan från början att dessa två väggar förmodligen skulle behöva bredpacklas eller förses med renoveringstapet innan målninge på grund av ojämnt underlag med tapetskarvar och sprickor. Målaren tyckte dock inte att det var nödvändigt.

Det ska tilläggas att firman vi anlitat är stans dyraste och mest välansedda målerifirma och det var ägaren själv som stod för målandet. Jag är mycket besviken och känner helt ärligt att jag kunde ha gjort ett minst lika bra jobb på egen hand. Jag bifogar några bilder, vad tycker ni om resultatet av målningen och hur kan man hantera problemet med firman? Kan man kräva ommålning av de två väggarna alternativt avdrag på fakturan?
Det är inte fackmannamässigt utfört. Betala inte. Det får göra om och göra rätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.