Hej!
Spacklade väggarna i helgen. Självklart blev det bubblor. Tapeten var ren och med Tretex bakgrund.
Har punkterat bubblorna och slipat en omgång.
När jag spacklat andra varvet kan det komma nya bubblor på nya ställen? Eller är bubbelbaden borta? Visst försvinner märkena från punkan när jag spacklat andra gången!
Tacksam för hjälplite uppgiven
Spacklade väggarna i helgen. Självklart blev det bubblor. Tapeten var ren och med Tretex bakgrund.
Har punkterat bubblorna och slipat en omgång.
När jag spacklat andra varvet kan det komma nya bubblor på nya ställen? Eller är bubbelbaden borta? Visst försvinner märkena från punkan när jag spacklat andra gången!
Tacksam för hjälplite uppgiven
Här är det ca 24timmar sedan spacklet åkte på.....
Jag spacklar aldrig tapet utan att spärra av ovan givna anledning. Nu får du ju bara hålla tummarna att du får bubblorna att stanna. Sen är jag inte speciellt förtjust i Tretex heller och skulle inte börjat spackla på det heller men det är en annan sak.
Klicka här för att svara


