D
Hej

Jag har idag struktur-väv på boardskiva om ca 6mm. Problemet är att detta sviktar då det är ganska så glest mellan reglarna.

Jag vill bli av med strukturen och få släta väggar, det är tanken.
Min första tanke var att bredspackla rubbet, och sedan måla med någon väggkulör, men finns det då kanske risk att spacklet spricker?

Hjälp mig med ideer.

Tack
//Daniel

Ja, det finns risk att spacklet spricker. Prova med "problemlösaren" istället. Då öppnår du ungefär samma sak som att bredspackla, men undviker risk för sprickbildning.

D
Besserwissern skrev:
Ja, det finns risk att spacklet spricker. Prova med "problemlösaren" istället. Då öppnår du ungefär samma sak som att bredspackla, men undviker risk för sprickbildning.
Ursäkta min okunnighet, men vad är "problemlösaren" för något?

Det är en lite tjockare "tapet," som tar upp många av väggens ojämnheter

D
Jag har sökt på problemlösaren, men hittar ej nånstans. Vet du vart jag finner detta?

Sök på Återställaren, tror den heter det.

Den finns på de stora byggvaruhusen och heter lite olika beroende på vems produkten är. Även färgbutiken har sådana.

D
Hittade det ovannämda "återställaren". Jag tror dock att strukturen är lite för mycket för denna att bita i.
Strukturen syns nog igenom.
Man kanske kan skruva upp renoveringsgips på 6mm?

Nån som har erfarenhet av detta?

Jobbigt, men skulle det inte funka att spackla, slipa, och sen köra microlit ovanpå detta, för att minimera sprickrisk vid tryck mot väggen?

/A

om det är så att det sviktar lite så skulle du kanske limma + skruva på någon typ av skiva för att få lite stabilitet i väggen.

D
Vissa väggar, där jag t ex vill sätta upp hyllor så måste jag ha något att fästa i, där får det nog bli en OSB skiva + renoveringsgips. Annars blir det nog att testa "återställaren" i alla fall, det kan ju inte bli sämre än att man får göra om det :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.