7 482 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
Bredspacka trappsteg?
Jag har rivit bort nålfiltsmatta i trappen och såklart är det en hel del limrester kvar. Vi tänkte inte låta träet synas utan måla med golvfärg så jag undrar om det finns något spackel man kan bredspackla stegen med och som inte kommer spricka av belastningen. Istället för att kriga med att få bort limresterna alltså.
/Ola
/Ola
Jag föreställer mig att man lätt kommer upp i 3 mm. om man skall bredspackla över gammalt lim (men jag kan ha fel?).
Åter igen, med tillsatsen fungerar det bra till träunderlag (har själv testat) eftersom denna ökar elasticiteten.
Det bästa är ju att få bort limmet helt och slippa spacklet.
Åter igen, med tillsatsen fungerar det bra till träunderlag (har själv testat) eftersom denna ökar elasticiteten.
Det bästa är ju att få bort limmet helt och slippa spacklet.
Jag hyrde an lackfräs en kväll och slipade bort allt lim. Fungerade jättebra. Innan det försökte jag med slipmaskin. Men pappret satte igen hela tiden av limresterna.
Efteråt får man slipa med slipmaskin så det blir slätt. Fräsen kan lämna lite spår efter sig. Sen kan du spackla det som behövs.
Men läs på lite på nätet innan så du vet hur du skall hantera maskinen. Och kolla youtube. Ett uthyrningsställe hade slutat med att hyra ut för folk skadade fingrarna (fäll inte upp sidoluckorna om du inte behöver)
Efteråt får man slipa med slipmaskin så det blir slätt. Fräsen kan lämna lite spår efter sig. Sen kan du spackla det som behövs.
Men läs på lite på nätet innan så du vet hur du skall hantera maskinen. Och kolla youtube. Ett uthyrningsställe hade slutat med att hyra ut för folk skadade fingrarna (fäll inte upp sidoluckorna om du inte behöver)
Min fd arbetsgivare spacklade alltid trappor med våtrumsspackel, det höll bäst sa han.
Huruvida det höll bra eller dåligt vet jag inte, så bra ut när det var klart men jag har inte varit dit efteråt och tittat
Huruvida det höll bra eller dåligt vet jag inte, så bra ut när det var klart men jag har inte varit dit efteråt och tittat
Klicka här för att svara