Jag ska totalrenovera mitt garage och tänkte i samband med detta bredda garaget.
Jag tänker använda den gamla sulan och gjuta på ytterligare ett par decimeter på ena långsidan.
Jag borrar då hål i den gamla och sticker in armeringsjärn.
Min fråga:
Hur fästes armeringen i det gamla?
Mina förslag
1. Jag borrar ett betydligt större hål än järnet, så jag kan trycka in betong tillsammans med järnet.
2. Någon form av ankarmassa.
Ja, jag har aldrig gjort det förut, hur gör man?