1 478 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Bredd diskbänk
Hej
Bygger fritidshus och varje cm är viktig i planeringen.
Skulle behöva lite större bänkyta i köket så jag har en fundering ang. diskbänkens placering.
Kan en diskbänk sluta (övergå i bänkskiva) var som helst eller behöver den göra detta i skarven mellan två köksskåp?
Tänker om det inte blir nog stabilt för såväl diskbänk som bänkskiva annars. Eller kan man i så fall förstärka?
Tack för hjälpen.
Skulle behöva lite större bänkyta i köket så jag har en fundering ang. diskbänkens placering.
Kan en diskbänk sluta (övergå i bänkskiva) var som helst eller behöver den göra detta i skarven mellan två köksskåp?
Tänker om det inte blir nog stabilt för såväl diskbänk som bänkskiva annars. Eller kan man i så fall förstärka?
Tack för hjälpen.
Det beror på skåpets utformning och bänkens/skivans överhäng. Ett IKEA-skåp med tunna plåtprofiler i fram- & bakkant behöver förstärkas om det inte är ett smalt skåp. Då får man sätta tvärgående pinnar som stöd fram och bak.B Byggsnyggen skrev:Hej
Tack för hjälpen.
Klicka här för att svara