Sicka priser!!
Var en kampanj i området, kunde få allt för 18500...

OptiDog OptiDog skrev:
Sicka priser!!
Var en kampanj i området, kunde få allt för 18500...
Beror helt på vart man bor och vilka förutsättningar som finns där. Jag bor på landet och då är 23000kr extremt billigt. Det kommunala bredbandsbolaget tar 29000kr för villaanslutning. I Göteborg vet jag att priserna ligger på likvärdiga priser för villor också. Är priset lägre än 20000kr så handlar det oftast om radhusområden, eller samfälligheter med färdiga rör. 17000kr fick några grannar betala, men då var det en ny grupp med villor och all rördragning var redan gjord tillsammans med elen.

pacman42 pacman42 skrev:
Beror helt på vart man bor och vilka förutsättningar som finns där. Jag bor på landet och då är 23000kr extremt billigt. Det kommunala bredbandsbolaget tar 29000kr för villaanslutning. I Göteborg vet jag att priserna ligger på likvärdiga priser för villor också. Är priset lägre än 20000kr så handlar det oftast om radhusområden, eller samfälligheter med färdiga rör. 17000kr fick några grannar betala, men då var det en ny grupp med villor och all rördragning var redan gjord tillsammans med elen.
Jo men så är det!
Glömde tillägga att allt fanns redan nedgrävt

harry73
Vi har IP-Only och fick ett pris under 20000 (19900)
Vi bor på landet och inga tomrör fanns.
Men det är lättgrävt här.

hsd hsd skrev:
Telia är lite billigare på fiberbredband än adsl
de har olika tv-paket, risken är bara att det blir stora paketet ...
Jag "orkade" inte sätta mig in i alla alternativ när jag fick fiber i höstas. Ringde Telia som gav mig ett års specialrabatt om jag fortsatte med ADSL. Det blev 400 kr billigare/månaden än tidigare ... men till hösten måste jag ta beslut.

• Gilla
TottoGBG
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Jag "orkade" inte sätta mig in i alla alternativ när jag fick fiber i höstas. Ringde Telia som gav mig ett års specialrabatt om jag fortsatte med ADSL. Det blev 400 kr billigare/månaden än tidigare ... men till hösten måste jag ta beslut.
Vilket visar på vilka enorma marginaler de har...

• Gilla
yonna
  • Laddar…
BirgitS
pacman42 pacman42 skrev:
Vilket visar på vilka enorma marginaler de har...
Nja, Telia kan ju faktiskt välja att gå med förlust på yonna ett år med förhoppningen att hon blir dem trogna framöver eller pratar gott om dem i ett forum, på Facebook, IRL etc.

• Gilla
hsd
  • Laddar…
harry73
Jag gjorde en sammanställning över olika TV Paket (ordinarie månadspriser)
Vid fiber finns det många olika leverantörer och de kan vara både billigare och dyrare än det jag tog med, men att fiber skulle vara så mycket dyrare än annat håller jag inte med om.
Det finns även ett grundabonnemang (fria kanaler) för 49kr/månaden på fiber (ip-only)

Boxer (marksänd) fria kanaler + 8 kanaler = 239kr/manad
Boxer (marksänd) fria kanaler + 16 kanaler = 289kr/manad
Canal Digital (satellit) baspaket (=13 kanaler) = 229kr/månad
Canal Digital (satellit) familjepaket (=57 kanaler) = 379kr/månad
Telenor (fiber, ip only) TV stor (=74 kanaler) =399kr/månad
Telenor (fiber, ip only) TV bas (=32 kanaler) =199kr/månad

harry73 harry73 skrev:
Vid fiber finns det många olika leverantörer och de kan vara både billigare och dyrare än det jag tog med, men att fiber skulle vara så mycket dyrare än annat håller jag inte med om.
Det finns även ett grundabonnemang (fria kanaler) för 49kr/månaden på fiber (ip-only)

Intressant. Tack.

Vem tror de skulle betala nästan 600 om året för de kanaler som är gratis?

harry73 harry73 skrev:

Boxer får du ned till nyteckningspris om du ringer och prutar (hotar med att säga upp det). Jag har gjort det vid varje avtals slut i femton år...

harry73
Även hos andra får man bra rabatter, men då blir jämförelsen svårare

Nuförtiden tecknar jag alltid abonnemang med en ny aktör efter avtalets slut. Allt för att få dem att inse att de blir av med kunderna om de lurar dem. Ny leverantör på bredband och el varje år. Andra avtal är lite svårare utan där blir det prutning, exempelvis så fungerar det på tidningar också. Allt som har nyteckningsrabatter fungerar att pruta på.

harry73
T TottoGBG skrev:
Vem tror de skulle betala nästan 600 om året för de kanaler som är gratis?
De som vill titta på tv men inte vill eller kan ha antenn?
Men jag tror att det abonnenang egentligen fungerar som baspaket där man kan köpa fylla på med andra kanaler

Vi valde bort antenn och har internet via 4G. Vi tittar i princip aldrig på TV men om vi skulle vilja så har vi ju möjlighet att ta hem t ex svt play, tv4 play osv via vår Apple TV.

• Gilla
TottoGBG
  • Laddar…
Vi kör bredband och tv från telia. Stora tvpaketet och 250/100 bredband. För 598kr/mån, va någon kampanj när vi tecknade det. Iom vi har mobiler hos dom också så fick vi med chromecast, mobilt bredband med 20gb/mån och lite andra saker.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.