4 337 läst ·
33 svar
4k läst
33 svar
Bredband och TV, vad ska man välja?
Beror helt på vart man bor och vilka förutsättningar som finns där. Jag bor på landet och då är 23000kr extremt billigt. Det kommunala bredbandsbolaget tar 29000kr för villaanslutning. I Göteborg vet jag att priserna ligger på likvärdiga priser för villor också. Är priset lägre än 20000kr så handlar det oftast om radhusområden, eller samfälligheter med färdiga rör. 17000kr fick några grannar betala, men då var det en ny grupp med villor och all rördragning var redan gjord tillsammans med elen.OptiDog skrev:
Jo men så är det!pacman42 skrev:
Beror helt på vart man bor och vilka förutsättningar som finns där. Jag bor på landet och då är 23000kr extremt billigt. Det kommunala bredbandsbolaget tar 29000kr för villaanslutning. I Göteborg vet jag att priserna ligger på likvärdiga priser för villor också. Är priset lägre än 20000kr så handlar det oftast om radhusområden, eller samfälligheter med färdiga rör. 17000kr fick några grannar betala, men då var det en ny grupp med villor och all rördragning var redan gjord tillsammans med elen.
Glömde tillägga att allt fanns redan nedgrävt
Jag "orkade" inte sätta mig in i alla alternativ när jag fick fiber i höstas. Ringde Telia som gav mig ett års specialrabatt om jag fortsatte med ADSL. Det blev 400 kr billigare/månaden än tidigare ... men till hösten måste jag ta beslut.hsd skrev:
Vilket visar på vilka enorma marginaler de har...yonna skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 191 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 191 inlägg
Jag gjorde en sammanställning över olika TV Paket (ordinarie månadspriser)
Vid fiber finns det många olika leverantörer och de kan vara både billigare och dyrare än det jag tog med, men att fiber skulle vara så mycket dyrare än annat håller jag inte med om.
Det finns även ett grundabonnemang (fria kanaler) för 49kr/månaden på fiber (ip-only)
Boxer (marksänd) fria kanaler + 8 kanaler = 239kr/manad
Boxer (marksänd) fria kanaler + 16 kanaler = 289kr/manad
Canal Digital (satellit) baspaket (=13 kanaler) = 229kr/månad
Canal Digital (satellit) familjepaket (=57 kanaler) = 379kr/månad
Telenor (fiber, ip only) TV stor (=74 kanaler) =399kr/månad
Telenor (fiber, ip only) TV bas (=32 kanaler) =199kr/månad
Vid fiber finns det många olika leverantörer och de kan vara både billigare och dyrare än det jag tog med, men att fiber skulle vara så mycket dyrare än annat håller jag inte med om.
Det finns även ett grundabonnemang (fria kanaler) för 49kr/månaden på fiber (ip-only)
Intressant. Tack.harry73 skrev:
Vem tror de skulle betala nästan 600 om året för de kanaler som är gratis?
Boxer får du ned till nyteckningspris om du ringer och prutar (hotar med att säga upp det). Jag har gjort det vid varje avtals slut i femton år...harry73 skrev:
Nuförtiden tecknar jag alltid abonnemang med en ny aktör efter avtalets slut. Allt för att få dem att inse att de blir av med kunderna om de lurar dem. Ny leverantör på bredband och el varje år. Andra avtal är lite svårare utan där blir det prutning, exempelvis så fungerar det på tidningar också. Allt som har nyteckningsrabatter fungerar att pruta på.
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Vi valde bort antenn och har internet via 4G. Vi tittar i princip aldrig på TV men om vi skulle vilja så har vi ju möjlighet att ta hem t ex svt play, tv4 play osv via vår Apple TV.
Vi kör bredband och tv från telia. Stora tvpaketet och 250/100 bredband. För 598kr/mån, va någon kampanj när vi tecknade det. Iom vi har mobiler hos dom också så fick vi med chromecast, mobilt bredband med 20gb/mån och lite andra saker.