Hej

Vi funderar på att köpa en braskamin. Har kollat en hel del på nätet och har läst att contura är en bra braskamin som även värmer huset. När vi var o kollade på braskaminer tyckte vi om en som heter elegance, Jydepejsen.

Har surfat för att hitta lite recensioner angående detta märke, om det är bra eller dåligt. Men tyvärr hittar jag inget förutom deras egna hemsida och andra hemsidor som har reklam för dem... självklart står det bara bra saker.

Vill höra lite från andra som har mer erfarenhet och kunskap kring detta ämne...
Gärna andra som har Jydepejsen braskamin..

Tack på förhand
Sofia

Jag menar Jydepejsen :D

Men tydligen så är det ingen som känner till detta märke ? ska man våga chansa eller köpa något som man vet funkar som en bra värmespridare.. ??

Dom är vad jag förstår det väldigt stora i Danmark, det ett etablerat kvalitetsmärke. Säljs inte på så många ställen här i krokarna men spisarna verkar vara fina. I den lilla jämförelse jag gjort så är de danska spisarna i en annan högre prisklass än conturaspisarna (tex 585). Contura är ju lite av en Volvo-spis i min värld (inget fel med det, har just köpt en 585 själv). Byggole på värmdö/stockholm säljer dessa och hade bara gott att säga om jydepejsen.

Egentligen kan man köpa vad som helst av dom stora märkena på marknaden.
Alla har bra värden, men om man vill elda för värmens skull så är det massa som gäller.
Gjutjärn eller täljsten är bra.

Contura är mest plåt, funkar fint till mys och hyfsad värme men jag skulle alla dagar i veckan välja något i gjutjärn och/eller sten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.