Har en Kedddy braskamin från slutet av 90-talet. Sotaren kommer varje år. Besiktning på skorsten gjordes i onsdag, ingen anmärkning.
Sen förra vecka kommer inte brasan igång utan man får ha öppna luckor för att den ska ta sig. Vid normalt förfarande lägger man in ny ved när det är glödbädd. Det brukar då ta ca 30 sekunder innan det börjar brinna. Nu tar sig elden inte alls... Besiktningskillen pratade om ett galler som sitter på toppen att den ska bromsa utluften
Var upp och tog ner den igår men ändå händer inget. Vad kan detta bero på? Om det är lågtryck kan jag förstå men även när det blåser har den varit dålig...
Sen förra vecka kommer inte brasan igång utan man får ha öppna luckor för att den ska ta sig. Vid normalt förfarande lägger man in ny ved när det är glödbädd. Det brukar då ta ca 30 sekunder innan det börjar brinna. Nu tar sig elden inte alls... Besiktningskillen pratade om ett galler som sitter på toppen att den ska bromsa utluften
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var upp och tog ner den igår men ändå händer inget. Vad kan detta bero på? Om det är lågtryck kan jag förstå men även när det blåser har den varit dålig...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Någon eldfast sten inne i kaminen som har fallit på sned och blockerar rökgången?
Men om det inte ryker in när ni eldar med öppen lucka kan det vara fel på tilluftventilen.
Det borde ju inte vara så svårt att kolla.
Men om det inte ryker in när ni eldar med öppen lucka kan det vara fel på tilluftventilen.
Det borde ju inte vara så svårt att kolla.
Klicka här för att svara
