Hej

Planerar att sätta in en braskamin i uterummet. Var lite sparsam när jag byggde så det är endast 16mm kanalplast samt enkelglas. detta gör att det är svårt att värma upp rummet. ca 5 kW elvärme krävs vid minusgrader och då tar det flera timmar innan det blir någorlunda. rummet används vid enstaka bjudningar vintertid.

funderar över ett harvia bastuaggregat, M3. detta lämnar enl spec 16 kW, är denna siffra jämförbar med en vedkamins? Dvs mäter man på samma sätt? en normal kamin har ju kanske 6 kW.

Om man bortser från stenmagasinet så tycker jag Harvia M3 är rätt snygg dessutom. och bra pris.

Finns det någon annan uppenbar nackdel med ett bastuaggregat?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.