1 387 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Braskamin anslutas till murstock???
Vi har köpt en braskamin som imorgon skall installeras till befintlig murstock. Nu sitter jag med lite undringar. Vi har 3 st rör inne i vår murstock, ett går till pannan, det mittersta är eldstadsrör och det sista är ventilationsrör. Nu har vi hört från grannar (som har liknande hus som oss) och andra att eldstadsröret inte går ända ner vilket troligtvis kommer innebära att vi inte kommer kunna bakansluta kaminen som vi vill utan måste toppansluta den. Men ingen verkar veta hur långt ner eldstadsröret går och killen som skall installera imorgon kommer borra i väggen för att se var röret slutar (vilket innebär massa hål i vår vägg). Finns det inget smidigare sätt att ta reda på vart röret slutar i väggen i vårt vardagsrum och finns det inga ritningar hos kommunen (som en gång beställde bygget av huset) som man kan ta del av?
Redigerat:
jag förde detta på tal när jag pratade med honom, men han verkade inte så pigg på att göra det. Vi betalar honom runt 4000 för jobbet (Stockholm) å jag vet inte ifall det är dyrt eller billigt, men man kanske får det man betalar för.
Redigerat:
Inte så pigg på att göra riktigt som man skall göra
3800 kr då murar han igen och gör snyggt efter sig hoppas man....
vore perfekt att ni boffar med kulan han lyssnar....vart han skall ta upp hålet....allt går fortare blir bättre och slutnotan kanske kan prutas...
Mvh
3800 kr då murar han igen och gör snyggt efter sig hoppas man....
vore perfekt att ni boffar med kulan han lyssnar....vart han skall ta upp hålet....allt går fortare blir bättre och slutnotan kanske kan prutas...
Mvh
Nu skall han tydligen mäta efter mina påtryckningar, dock var han inte helt nöjd.
Jag får stå inne i huset och lyssna när han lodar men min fråga är då, är det något speciellt ljud jag skall lyssna efter eller hörs det så tydligt när kulan träffar väggen att det inte kan misstas?
Jag får stå inne i huset och lyssna när han lodar men min fråga är då, är det något speciellt ljud jag skall lyssna efter eller hörs det så tydligt när kulan träffar väggen att det inte kan misstas?
Klicka här för att svara