2 440 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
”Bränner” man huset om det inte säljs på förhandsvisning?
Vi skall ha förhandsvisning på vårt hus och då vi inte har bråttom med att sälja så tänkte vi i samråd med mäklaren att begära ett pris som vi tror och hoppas att vi kan få ut.
Om det nu bara kommer ett fåtal på visningen och i värsta fall alla tycker att det är för dyrt och ingen lägger ett bud på det vi vill ha, har man då ”bränt” huset då flertalet kanske har avstått att komma på förhandsvisningen då dom tyckte att priset var satt för högt?
Så om vi går ut på ”vanlig” visning så kommer vi ju få lägga det på ett lägre pris och kanske då inte få ut det vi vill/behöver få för att köpa det hus vi tänkt.
Om det nu bara kommer ett fåtal på visningen och i värsta fall alla tycker att det är för dyrt och ingen lägger ett bud på det vi vill ha, har man då ”bränt” huset då flertalet kanske har avstått att komma på förhandsvisningen då dom tyckte att priset var satt för högt?
Så om vi går ut på ”vanlig” visning så kommer vi ju få lägga det på ett lägre pris och kanske då inte få ut det vi vill/behöver få för att köpa det hus vi tänkt.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Givetvis väldigt svårt att bedöma. Men jag tror personligen att förhandsbud är dåligt för säljaren. Personligen skulle jag inte ta ett förhandsbud om det inte ligger högre än min ”orealistiska” drömnivå.
Ni sätter väl ett utgångspris avsett för den ordinarie visningen och är det så att någon vill ge förhandsbud får ni förhandla enskilt med de köparna angånde vilket pris ni är villiga att släppa huset för innan ordinarie visning? Jag har då inte sett någon som lägger ut ett förhandspris som man sedan ändrar till ett ordinariepris.
Klicka här för att svara
