Har ett konstigt problem. Har fått byta flera brandvarnare för dom falskvarnat. Även vissa som börjat blinka och varnat för dåligt batt, efter jag bytt batteri har dom bara tjutit hela tiden. Vad är fel. Äter mitt hus varnare?

L
Vilken typ av varnare har du joniserad eller optiska

E väl optiska förmodar jag. Photoelektric. Har dyrare med av andra sorten o dom har alltid funkat. Hade även sådana som var sammankopplade. Dom slängde jag åt helvete.bara klydda.

L
Joniserade ser rök av cigaretter stekning speciellt pannkaka ,fläsk , inte bra att ha nära köket
Optiska ser glittret från plast som kolar och brinner och lite känsliga för annat os
Alla ska sitta så nära centrum på rummet som möjligt och inte nära en vägg , då kan dom få hicka
Dina kan ju sitta rätt , men prova att flytta dom tillfälligt , sen det med batterier och annat som du säger , är det friska batterier ibland är dom efter eller nära datum , när du sätter i ett batteri blås genom och se om det slutar , dom ska inte fortsätta larma då ,
Får du ingen ordning på det , så ta dom tillbaka och köp någon som har kanske bättre kvalitet ,
det är stor skillnad där

Haft samma problem under många år. Dom sitter rätt. Men nu ska jag helt klart köpa bättre kvalité.

L Liteavvarje skrev:
Alla ska sitta så nära centrum på rummet som möjligt och inte nära en vägg , då kan dom få hicka
Nja på första delen & nej på andra delen.

Om den ska sitta mitt i rummet eller inte beror på hur stort rummet är och vad som finns i taket och hur taket lutar.

En hemmabrandvarnare bör sitta max sex meter från vägg.
Den bör/måste sitta minst en meter från vägg, tilluftsdon, lampor mm.
Den ska sitta i högsta punkten, förutom om det är över åtta meter högt, då ska den nedpendlas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.