Hej!

Håller på att försöker brandsäkra schaktet som leder ner till grannen. Blir inte klok av all läsning om extrema brandkrav.

Höjden på brandmassan är 3 cm. Bör jag fylla ytterligare? Läste 100 mm någonstans.
Bör man bygga in massan med 2 lager av gips, som en låda upp till träbjälkarna?

Inte isolerat kopparrören (kallvatten) eller MA röret innan massan applicerades. Har jag begått fel?

Vet ni om brandkraven är tillfredställa om grannen har 2 lager av gips och schaktet täpps igen på fagmässigt vis?
 
  • Rörgenomföring i ett träbjälklag med röda brandklassade rör och vita avloppsrör, brandsäkringsåtgärder diskuteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röda kopparrör och vit isolering i ett schakt med synliga träbjälkar och brandmassa applicerad kring genomföringen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörschakt med brandmassa och synliga kopparrör och plastslangar genom träbjälklag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.