Medlem
· Västra Götaland
· 190 inlägg
Nån som provat Hultafors ställbara kofot? Den verkar smart, frågan är väl om den håller lika bra som en vanlig som dom lovar.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 715 inlägg
Nja, 2 var ärvda = gratis och ett var från feltema = 39:- eller något i den stilen. Men nog har jag gått och dreglat på de röda kobenen, men prslappen har hindrat mig från ett impulsköp än så länge. Men biltemas 1200mm koben kan faktiskt rekommenderas än så länge, ofattbar kraft man får med det. (Reservation för kvaliteten på sikt, men man behöver liksom inte använda slägga och sådant iom den helt sinnessjuka hävarmen).Cheesus skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 190 inlägg
Man måste köpa prylen först till fullpris och sedan går man till informationen och visar upp nåt slags bevis på att nån annan har lägre pris så får man tillbaka pengarna direkt.Springare skrev:
Det funkar med nåt annonsblad eller liknande, bara man ser att det är samma vara. Jag har fotat en prislapp från Hornbach med mobilen och visat upp det gick bra.
Fick tillbaka 1400:- för ett innertak senast jag använde det då var jag nöjd
Tydligen i Eskilstuna:Mikael_L skrev:
Här tillverkas företagets egna handverktyg som bräckjärn, hammare och släggor.
http://www.ekuriren.se/hermes/article/EK_20011027_07_1_2.html
Har haft två billiga gjutjärnsvarianter som inte gått sönder men brutet sönder allt annat än det jag ville få bort och där man måste bulta in den med en hammare pga av dess klumpiga utformning. Men så skulle vi byta panel i stugan och renovera kök med väggflyttar och inhandlade en Hultafors för knappt 400:- och efter att ha använt den under en sommar så förstår jag nu skillnaden på koben. Man kan pressa in den med handkraft, till och med bända försiktigt mot gipsskivor. Måste vara en kombination av utformning och svikt i materialet som gör att kraften fördelas på ett mycket bättre sätt så att underlaget man bryter mot inte belastas lika hårt.
Jag har nyttjat garantin 3 ggr.Springare skrev:
Inte köpt varan till Bauhaus fullpris någon gång, utan vänt mig till infodisken direkt, med varan jag vill ha billigare i ena handen och ett annonsblad eller liknande i andra.
Men jag tror dom slår in det som ett fullprisköp och sen fipplar lite till med några papper, men jag har sluppit öppna börsen hela vägen.
En gång hade jag reklambladet från en annan butik som "bevis", en annan gång hänvisade jag till internet, vilket kollades direkt på plats, sista gången fotade jag prislappen i konkurentbutiken.
Köpte ett Tove 36" och det är jag grymt nöjd med, sedan köpte jag ett platt litet Hultafors koben för småspik och kinkiga spikar när man inte vill ha sönder underlaget allt för mycket, senast så använde jag det idag till att peta lös lerklining med. Ypperligt till det mesta.

Hultafors är underbara koben att använda. Finns tyvärr en sak de är totalt jävla odugliga på och det är om man skall öppna brunnslock med krok och koben. Naturligtvis är det till det jag använder koben mest till. Funkar kanon om man lär sig tekniken. Jobbade på en spolfirma innan och köpte hultafors till min bil. Gick inte att använda då storleken som passade i brunnens spår var för liten så tekniken gick inte att använda. Fick köpa ett annat fabrikat istället. Idag använder jag en stanley kofot. Helt perfekt.
Om ni undrar om tekniken så är det att inte lyfta av locket utan att med hjälp av kobenet få upp locket så att man kan glida av det. Tar lite tid innan man lär sig och under den tiden har man ont i ryggen. Därför är det viktigt att verktygen inte är för korta utan man jobbar med rak rygg.
Om ni undrar om tekniken så är det att inte lyfta av locket utan att med hjälp av kobenet få upp locket så att man kan glida av det. Tar lite tid innan man lär sig och under den tiden har man ont i ryggen. Därför är det viktigt att verktygen inte är för korta utan man jobbar med rak rygg.
Jag har två hultafors och en sån här...http://www.clasohlson.se/Product/La...roducts/Hi/406772_X_2008-07-08_143238_640.jpg
Helt suverän och grymt bra stål.
Helt suverän och grymt bra stål.