Efter några dagar på lantstället kom jag igår hem och gick ett varv i trädgården när jag får syn på min Bosch GOP som ligger på en stol på den taklösa altanen.

Första tanken: HELVETE!

I förra veckan hade jag använt GOPen för att såga upp ett hål för ett ventilationsgaller i min nysatta panel på huset. Tydligen hade jag glömt kvar den ute och glad i hågen åkt till landet.

Den hade alltså legat ute när det bland annat hällregnat i en hel dag.

Andra tanken: Min bebis är död! :(

Plockar upp den och upptäcker att det droppar lite vatten från den. Extrabatteriet som låg bredvid GOPen visar inte några direkta tecken på vattenskador dock.

Tar in GOPen och skakar ur så mycket vatten jag kan. Börjar fundera på att skruva upp den och se om det går att lokalisera mer vatten, men väljer att låta den ligga och torka istället.

I morse vågade jag mig på att dra igång maskinen och den drog förstås igång med ett välbekant vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. d^_^b

Hoppas nu att den inte har tagit någon större långsiktig skada. Sågbladet var för övrigt täckt av ytrost.

/f

En bekant glömde sin Makita skruvdragare på taket en hel vinter. På våren när han behövde den fungerade den utan problem. Batteriet behövde inte ens laddas.

Mina ELU-skruvdragare har legat ute i ösregn, inga problem alls. Likaså min gamla Bosch GST-60 stickis.

/Kent

Jag har stått och arbetat med diverse nätdrivna och laddbara maskiner i ösregn. Det enda som händer är att man ibland måste gå och vika upp jordfelsbrytaren i elskåpet.

När det regnar ska man gå in o mysa med barn eller frugan.... inte stå ute o krama ett verktyg!

Någon som har annan åsikt?

Nimajneb>Skall framföra det till kunderna *S*

/K

snickarboden skrev:
Nimajneb>Skall framföra det till kunderna *S*

/K
:wow:
klockren
d^_^b

jag önskar min arbetsgivare var lika förstående som du nimajneb. Vad betalar du i timmen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.