Stehpan skrev:
Vårsäsongens maskin kommer bli den här:
[länk]
Halva priset mot Sverige (328£). Jag har varit sugen på en SDS-max maskin länge men de har känts så vansinnigt dyra här i Sverige att jag valt att hyra istället.

mvh
Steffe
Tittade själv på den för kanske 6-8 månader sedan men kom fram till att det var för stor för att köra småhål genom puts och för liten för att bila upp ett golv.
Men allt beror ju på vilket behov man har. Min tanke vart mer åt håller Bosch gsh11 bilmaskin kombinerat med tex gbh 2-26

Jag har egentligen 2st olika krav.
1) Kunna borra 35mm hål i berg för att kunna spräcka med kilar.
Jag har hyrt en bensindriven maskin för detta tidigare. Jag har mycket berg på tomten och i källaren, så det är skönt att kunna plocka bort en bit här och där. Denna maskin kanske är lite för liten för detta?
2) Små och halvsmå bilningsjobb, typ justeringar, riva upp betongytor för fortsatt gjutning, plocka bort nån del av en platta mm.
Jag måste inte ha den supersnabbaste maskinen. Det viktiga är att den finns tillhands när man behöver den och att jag kan både borra och bila. Kanske är denna maskin lite för klen?

mvh
Steffe

Om du inte har jätte bråttom så ligg o skanna av dom Engelska butikerna kanske 1g/v . Bosch GBH11 brukar ofta dyka upp för max 400£.
Landat Sverige blir det kanske 5500SEK och är du inte nöjd så kräng den på Tradera för 7-8000k.

OK!
Jag har inte så bråttom, kommer att spana efter en GBH11 de kommande månaderna. Skall bli skönt att äntligen investera i en riktig muskelmaskin!
Ca pris idag: 486£

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.