2 952 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Bra stor borrhammare (SDS +)
Tittade själv på den för kanske 6-8 månader sedan men kom fram till att det var för stor för att köra småhål genom puts och för liten för att bila upp ett golv.Stehpan skrev:
Men allt beror ju på vilket behov man har. Min tanke vart mer åt håller Bosch gsh11 bilmaskin kombinerat med tex gbh 2-26
Jag har egentligen 2st olika krav.
1) Kunna borra 35mm hål i berg för att kunna spräcka med kilar.
Jag har hyrt en bensindriven maskin för detta tidigare. Jag har mycket berg på tomten och i källaren, så det är skönt att kunna plocka bort en bit här och där. Denna maskin kanske är lite för liten för detta?
2) Små och halvsmå bilningsjobb, typ justeringar, riva upp betongytor för fortsatt gjutning, plocka bort nån del av en platta mm.
Jag måste inte ha den supersnabbaste maskinen. Det viktiga är att den finns tillhands när man behöver den och att jag kan både borra och bila. Kanske är denna maskin lite för klen?
mvh
Steffe
1) Kunna borra 35mm hål i berg för att kunna spräcka med kilar.
Jag har hyrt en bensindriven maskin för detta tidigare. Jag har mycket berg på tomten och i källaren, så det är skönt att kunna plocka bort en bit här och där. Denna maskin kanske är lite för liten för detta?
2) Små och halvsmå bilningsjobb, typ justeringar, riva upp betongytor för fortsatt gjutning, plocka bort nån del av en platta mm.
Jag måste inte ha den supersnabbaste maskinen. Det viktiga är att den finns tillhands när man behöver den och att jag kan både borra och bila. Kanske är denna maskin lite för klen?
mvh
Steffe
Kolla vad Daniel skriver i inlägg nr #4 i denna tråd:
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/131924-onoedigaste-verktygsinkoepet.html
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/131924-onoedigaste-verktygsinkoepet.html
Om du inte har jätte bråttom så ligg o skanna av dom Engelska butikerna kanske 1g/v . Bosch GBH11 brukar ofta dyka upp för max 400£.
Landat Sverige blir det kanske 5500SEK och är du inte nöjd så kräng den på Tradera för 7-8000k.
Landat Sverige blir det kanske 5500SEK och är du inte nöjd så kräng den på Tradera för 7-8000k.
Klicka här för att svara