Hej.

Har nu tröttnat på min gamla sladdlampa med vanliga glödlampor i som man bränner sig på stup i kvarten.

Vill nu ha någon typ av lysrörsmodell med såklart bra belysning och relativt lång sladd, även att det ska vara lätt att få tag på ny lampa vid behov:thumbup:

Pristak 1000:-

Den här på jula tycker jag fungerar bra som komplement till vettig allmänbelysning

http://www.jula.se/arbetslampa-ip54-425052
J.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• J.jpg
Okay, men jag vill gärna ha en lampa som man inte behöver ladda;)

Har en yngling i familjen som gärna huserar i garaget och när jag skulle behöva denna lampa så har han kört slut på batteriet och glömt att ladda den, så då står jag där utan.

Biltema har ett par alternativ som jag tycker fungerar bra, arbets-strålkastaren har också ett 220V uttag. Bra tycker jag. //Jante
46-228_l.jpg46-374_l.jpg

jojjeblom skrev:
Hej.

Har nu tröttnat på min gamla sladdlampa med vanliga glödlampor i som man bränner sig på stup i kvarten.
Stoppa in en lågenergilampa. Det gjorde jag. Jag hade tänkt att det skulle vara känslig för vibrationer/slag/stötar osv. men peppar-peppar det har hållit bättre än halogenlampan jag hade innan. (Men nu behandlar jag den ju iofs som en lampa och brukar inte slänga omkring den hursomhelst).

Det kostar ju betydligt mindre än 1000:- att iaf pröva... :)

Jante skrev:
Biltema har ett par alternativ som jag tycker fungerar bra, arbets-strålkastaren har också ett 220V uttag. Bra tycker jag. //Jante
[bild][bild]
Något åt detta håll jag tänkt, med en smal smidig lampa, alltså ingen typ golvstående som den övre av dessa.

@BerraBo.....
För sin storleks skull är det bra kräm i den....
På min lampa är batteriluckan bedrövligt dålig, den sitter inte fast ordentligt..
Sen slår den ifrån när batterierna blir sämre, inte att den lyser svagare utan slocknar helt.....

Till TS...
Det finns ju lågenergilampor som är som stora klot..... 25W och 1500lumen...
köpte en sådan till min gamla sladdlampa, då globen är i nån form av plast så känns den inte så ömtålig....
421264-jpg.jpg

Redigerat:
Remne skrev:
@BerraBo.....
För sin storleks skull är det bra kräm i den....
På min lampa är batteriluckan bedrövligt dålig, den sitter inte fast ordentligt..
Sen slår den ifrån när batterierna blir sämre, inte att den lyser svagare utan slocknar helt.....

Till TS...
Det finns ju lågenergilampor som är som stora klot..... 25W och 1500lumen...
köpte en sådan till min gamla sladdlampa, då globen är i nån form av plast så känns den inte så ömtålig....
[bild]
Nja vill ju ha en smal/smidig lampa som man kan stoppa ner i ett trångt motorutrymme tex, då blir det klumpigt med dessa klotlampor.

Remne skrev:
...OK, missade det.. :)

Man kan ju fundera...

Billigt:
[länk] 129SEK och 11W lysrör...

Dyrt:
[länk] 698SEK Exkl moms och 11W...

vilken lyser bäst? :confused:
Dom lyser nog lika bra, men kvalitén kan man fundera på.
Hatar ju att köpa grejor som går sönder för minsta lilla och betalar gärna lite extra för att få grejor som funkar/håller:thumbup:

• Gilla
Remne
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.