Hej,
Jag och min fru går i tankarna om att byta fönster, vi var och tittade på en utställning på Byggvaruförmedlingen som säljer Ekstrands fönster. Det vi är ute efter är PVC-fönster. De var snabba med att komma hem till oss för att mäta våra fönster (redan samma dag 1h 30 min senare efter besöket). Tyckte att säljaren verkade säljivrig men på inget sätt "på" på det viset.
Allt uppmätt och klart så säljer killen som var och måttade fönster att han skulle lämna till sin kollega (som guidade oss i visningslokalen) och senare återkomma med pris under eftermiddagen. Mycket riktigt, senare på eftermiddagen så ringde de upp och lämnade ett pris så min undran är om det är ett bra pris? Allt är 2glas.

Vi valde följande:
Installation av samtliga fönster
2st fasta fönster
2st sidohängda fönster
12st sidohängda fönster med persienn
1st sidohängt med frostat glas eller liknande (badrumsfönster)
2st takfönster öppningsbara ( vi har eternittak men de kunde läsa det utan att röra eterniten).
2st glaskassetter till ytterdörren i samma mönster som badrummet.
Allt material som smygar, fönsterbleck osv som krävs.

Till detta så skulle de även ta bort avi-avgifter samt uppläggningsavgifter om vi valde finansiering via dem, räntan är 0% ( erbjudande).
Offerten vi fick låg på 129 000:-

Vi jagar offerter från andra nu men tiden vi fick är knapp.

Är detta ovan ett bra pris?

Mvh
anlilja

Redigerat:
Jag att något blev fel i ditt inlägg och att det saknas en del.

Med detta enormt snabba "gensvar" skulle jag undvika detta företag tror jag.

123abc skrev:
Jag att något blev fel i ditt inlägg och att det saknas en del.
Nu är det rättat :)

sune73 skrev:
Med detta enormt snabba "gensvar" skulle jag undvika detta företag tror jag.
Hur tänker du? Utveckla gärna.

Vad menar ni, tiden ni fick är knapp?
Om tiden går ut för erbjudandet skulle jag dra öronen till mig, det känns som att de vill hinna före ni fått andra offerter.

Jag har just monterat två fönster, med smalare och högre fönster så jag byggde igen öppningen också. Kommer leja murare att sätta igen tegelfasaden, plåtslagare till utsidan och insidan gör jag själv efter gipset.
Det har hittills i arbete kostat två grillmiddagar till lyfthjälpen jag haft av en kompis. Allt finns ju på youtube :)

PeterStrandberg skrev:
Vad menar ni, tiden ni fick är knapp?
Om tiden går ut för erbjudandet skulle jag dra öronen till mig, det känns som att de vill hinna före ni fått andra offerter.

Jag har just monterat två fönster, med smalare och högre fönster så jag byggde igen öppningen också. Kommer leja murare att sätta igen tegelfasaden, plåtslagare till utsidan och insidan gör jag själv efter gipset.
Det har hittills i arbete kostat två grillmiddagar till lyfthjälpen jag haft av en kompis. Allt finns ju på youtube :)
Vi kommer ju se till att vi får mera tid om vi ej har fått in andra offerter innan. Tror det mest var för att han som hjälpte oss skulle gå på semester, han ville väl ha provisionen på det han ev säljer :)
Gällande att göra det själv så är jag dels en för dålig hemmasnickare för ett sådant stort jobb samt att tiden finns ej.
Mvh

Y
Varför inte 3glas?

• Gilla
lindahl
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Varför inte 3glas?
Tyckte inte att det var värt pengarna för minskningen av u-värdet frn 2 till 3-glas. Kommer inte ihåg exakt summa men jag vet att jag reagerade på att summan kändes stor.

Y
Jag vill byta mina 3glas mot nya 3glas just för att få bättre ljuddämpning.
- Poängen med att jag nämner det är bara att ha även sånt i åtanke vid val av fönster. Olika tjocklek på glasen i kassetten ger bättre dämpning så man slipper höra bilar och annat som om fönstrena vore öppna, som hos mig där 3 glas är lika tjocka och rör sig då på samma sätt och bromsar ljuden sämre.

Redigerat:
Jag tycker det är ett bra pris för 21 glas med montering. Men kolla firman så dom har bra referenser.

huggan skrev:
Jag tycker det är ett bra pris för 21 glas med montering. Men kolla firman så dom har bra referenser.
Tack! Bra påminnelse om referenser också!!

Hur är fördelningen arbete/material?
Gå in på ex.vis nordiskafonster.se och titta på deras priser för att få ett hum

Merkostnaden hos dem för treglas är 260 spänn för ett 1100x1300mmfönster... det känns försumbart.
Kan ju gissa att fönstren kostar max 50000, det ger 80000 i arbeyskostad, vilket är typ två man heltid i två veckor.
Dvs känns det rimligt?

sunqan skrev:

Merkostnaden hos dem för treglas är 260 spänn för ett 1100x1300mmfönster... det känns försumbart.
Kan ju gissa att fönstren kostar max 50000, det ger 80000 i arbeyskostad, vilket är typ två man heltid i två veckor.
Dvs känns det rimligt?
Jag har ännu inte sett offerten, bara fått den muntligt. Frågade såklart inte heller om detta. Kan återkomma med hur fördelningen såg ut vid senare tillfälle.
Mvh

sunqan skrev:

Dvs känns det rimligt?
50.000:- tycker jag låter mer orimligt för 21 fönster/dörrar än 80.000:- för arbetet. Även om det är PVC är det dyrare än så.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.