Flyttat till villa och planerar nu nya TV/media-lösningen. Lutar åt en server i grovköket och aTV:s med XBMC som frontends. Till servern har jag tänkt att koppla en parabol med två quad-huvuden så att vi kan ta in både CD och Visat om vi vill och visa fyra samtidiga kanaler.

Känner att jag framför allt inte har tiden att lägga på att monteringen och kabeldragningen varför jag undrar om nån har tips på en bra parabolinstallationsfirma som är kunniga, bra att göra med och humana priser i GBG-området?

Hade en firma här och tiitade och som skulle återkomma med pris. Dom hörde aldrig av sig igen och svarade inte när jag försökte få tag på dom. Inte så seriöst kanske...

Freddan101 skrev:
Flyttat till villa och planerar nu nya TV/media-lösningen. Lutar åt en server i grovköket och aTV:s med XBMC som frontends. Till servern har jag tänkt att koppla en parabol med två quad-huvuden så att vi kan ta in både CD och Visat om vi vill och visa fyra samtidiga kanaler.

Känner att jag framför allt inte har tiden att lägga på att monteringen och kabeldragningen varför jag undrar om nån har tips på en bra parabolinstallationsfirma som är kunniga, bra att göra med och humana priser i GBG-området?

Hade en firma här och tiitade och som skulle återkomma med pris. Dom hörde aldrig av sig igen och svarade inte när jag försökte få tag på dom. Inte så seriöst kanske...
TV-man i Grimmered. Ligger precis söder om Gnistängstunneln och har "Helgonet" som logotyp.

Tack för tipset, Johan!

Någon annan som har fler förslag så man kan jämföra?

Hej!

Canal Digital har gratis installation av parabol om du tar dom...

JPA666 skrev:
Hej!

Ja, det är ju ett alternativ fast vet inte om det är möjligt att köpa till eller vid senare tillfälle komplettera med ytterligare huvud för Viasat? Skulle vilja ha två quad. Kan tänkte mig att CD inte är så intresserade av att installera detta... :)

JPA666 skrev:
Hej!

Och när jag skaffade Canal Digital första gången kom TVman och installerade :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.