Är det någon som vet vart man kan köpa bra mörkläggande rullgardiner (vit färg) som inte "korvar" sig när man drar upp dem?

Har alltid kört med IKEAs rullgardiner och dessa brukar efter 1-3månader korva ihop sig när man ska dra upp dem och till slut blir dom så snea att ena sidan ligger mellan 30 - 50cm längre ner än den andra sidan. Väldigt irriterande :)

Har varit hos ett par persienn butiker och fått pris på mellan 6000 - 17.000kr för gardiner vilket jag tycker verkar lite väl mycket

Vi beställde från uniggardin.se Visserligen gråa mörkläggande men de funkar fint än så länge (använt dom i ca tre månader) Betydligt billigare än många andra och fina..

Mvh evelina

Hemmakatten
Beställde från rollodin.se för ett par veckor sedan. Innan hade jag beställt prov på två olika vita färger (gratis). Tyget är gansja tjockt och stadigt. Baksidan är vit i någon slags plast. Mycket nöjd med rullgardinen, bra pris, några hundralappar, bra service när jag ringde o pratade med dem. Enkelt att beställa via internet, snabb leverans i hård, tjock papprulle.

Hade innan varit inne hos en gardin/tygbutik som hade två dyra märken, Hestra(Hastra?) och Kirsch. Där skulle rullgardinen kosta minst 1.500:-. Beslagen och kedjan var exakt likadana som på den rullgardinen jag bedtällde från Rollodin. Rullgardin med fjädrande dragsnodd gillar jag inte.

Då måste du fått måndagsexemplar. Våra IKEA-rullgardiner är inne på femte året och de är i perfekt skick.

Håller med hemmakatten gällande rollodin - köpt av dem vid två tillfällen (mörkläggande lamellgardiner) och supernöjd med frakt, pris och kvalitet....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.