Hej
Jag håller på att göra om ett skafferi samt 2 garderober till ett badrum med WC, handfat samt dusch. 3 väggar är trä och 1 vägg är putsad tegel utåt.

När det kommer till golvfrågan så har jag tänkt så här:

1. regla upp golv så det är ca30cc mellan reglarna
2. Skruva det första lagret golvgips
3. Limma det andra lagret golvgips
4. tätskikt m.m.
5. golvärmekabel
6. Flytspackel
7. Klinker

Hur känns detta? bra dåligt?:o
Mvh
Jan

T
Stopp och belägg!!

Antingen lägger du golvspån (22mm) på reglarna och flyter sedan med ett armeringsnät eller så lägger du golvgips på spånskivan och flyter utan armeringsnät.

OCH slingan ska dit FÖRE tätskiktet, antingen på golvspånet direkt eller på golvgipset beroende på vilken metod du använder, i alternativ 1 så ska armeringsnätet dit före elslingan, sedan flyt.

Efter detta är det dags för tätskiktet och sedan fix, klinker och plattor!

Hej Tank
Tack för ditt snabba svar, jag insåg att jag skrev det i fel ordning nu efter, tätskikt skall ju vara efter värmekabel.
Tillbaka till ditt svar, du tycker inte att det går bra med 2 lager golvgips?
Jag tänkte att eftersom det är rejält reglat under att det gick bra(smidigt med håltagning i gips)
Ytan på badrummet kommer att vara bredd 105cm längd 285cm.
mvh
Jan

T
Om du tycker det är besvärligt med armeringsnätet så kan du skippa det och endast lägga golvspånet med tanke på att du har reglat 30cc.

Varför oviljan gentemot spånet?

Hej igen, det var nog mer tanken att jag hade redan köpt in det och tänkte slippa åka en extragång till Mr Byggmax =)

T
sy97jgu skrev:
Hej igen, det var nog mer tanken att jag hade redan köpt in det och tänkte slippa åka en extragång till Mr Byggmax =)
Hehe....det blir till att åka en gång till då : )

Dumt att använda gips öht eftersom du ändå måste flytspackla, bygger ju mera.

Jag har blivit tipsad om att fylla upp med EPS mellan bjälkarna och sedan skulle man kunna flyta ovanpå det, det vore ju smutt men stämmer det?

Tycker att man borde riskera att få gungninar som skapar sprickor...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.